PROŠLI PRVI AUTOMOBILI! Deonica auto-puta Pakovraće - Požega puštena u saobraćaj (VIDEO+FOTO)
podeli vest:

Nova deonica auto-puta E-763 "Miloš Veliki" od Pakovraće do Požege, u dužini od 19,56 kilometara, otvorena je danas za saobraćaj.
Kao što je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prva vozila su krenula poslednjom deonicom auto-puta do Požege oko 12 časova.
Putarina na novoj deonici od Pakovraće do Požege neće se naplaćivati do 15. jula.
Kako javlja reporter Tanjuga sa lica mesta, meštani ovog kraja i drugi putnici bili su nestrpljivi da se otvori za saobraćaj ova deonica auto-puta "Miloš Veliki", koja se gradila od maja 2019. godine.

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju

TANJUG/ STR
Pogledaj galeriju
Već u 11 časova su oko kružnog toka koji povezuje magistralni put Požega - Arilje stvorene velike gužve automobila i nestrpljivih ljudi kako bi videli da je otvorena ta deonica i kako bi prošli kroz najlepšu deonicu autoputa Miloš Veliki, koja prolazi kroz Dragačevo.
To je za neimare bio najteži deo auto-puta "Miloš Veliki", jer se od Pakovraće do Požege nalaze 32 mosta, dva tunela - Laz i Munjino brdo koji su najduži u Srbiji.
Takođe, ukazao je da su neimari prilikom njihove izgradnje imali velike poteškoće, suočavali su se sa različitim vrstama zemlje i kamena, sa slaganjem terena, podzemnim vodama koje su pravile velike probleme i sa klizištima.
Osim što će olakšati i ubrzati putovanje od Pakovraća do Požege i dalje do zapadne Srbije i turističkih centara poput Zlatibora i Zlatara, ova poddeonica autoputa je važna i zbog toga što se njome zaobilazi Ovčarsko-kablarska klisura, u kojoj put ima dosta krivina zbog čega su bile česte saobraćajne nesreće.
Ta deonica je važna i za privredu zapadne Srbije što dokazuje to što je u Opštini Lučani već određeno 100 hektara gde će nići nova industrijska zona.
Javno preduzeće Putevi Srbije saopštilo je da je danas u 12 časova puštena u saobraćaj deonica od Pakovraća do Požege na državnom putu I A reda broj A2, (autoput E-763).
Deonica sa dva najduža drumska tunela u Srbiji Laz i Munjino brdo, svečano je otvorena u subotu, a predsednik Vučić je tom prilikom poručio da je Srbija jaka država sa razvijenom infrastrukturom i najmodernijim i najbezbednijim auto-putevima.
"Danas su sve bivše staze i bogaze, pune rupa i kontra nagiba, postale najmoderniji i najbezbedniji auto-putevi u našoj Srbiji. Neka lepa naša srpska mesta delovala su nam katkad zaista daleko i skoro pa nedogledno. Sada je Srbija jaka država, razvijene infrastrukture, koja će se u godinama koje dolaze još više modernizovati", istakao je Vučić.
Karakteristično za ovu deonicu puta je što prolazi kroz veoma težak geografski teren i zbog čega su izgrađeni brojni tuneli i mostovi, pa skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli.
Na celokupnom projektu je projektovano 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 m, tri mosta na lokalnim putevima nakon silaska sa denivelisanih raskrsnica ukupne dužine 180 metara.
Projektovano je i četiri nadvožnjaka u sklopu denivelisanih raskrsnica ukupne dužune 1.075m i to: 13 mostova dužine preko 100 metara, a najduži most 478 metra, šest mostova dužine od 25-100 m, 16 jednorasponskih mostova dužine od 10-25 m.
Izgrađeno je 1.912.000 m3 nasipa i tri kompletne saobraćajne petlje, koje će omogućiti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka.
Deo od Pakovraće do Požege u sastavu je deonice Preljina - Požega dužine 30,96 kilometara, od čega je 11,4 kilometara deonice Preljina-Pakovraće puštena u saobraćaj 2022. godine.
Finansijer ove deonice je Vlada Srbije - Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastukture, a investitor JP "Putevi Srbije".
Glavni izvođač radova je "China Communications Construction Company" (matična kompanija firme CRBC), a ugovorena vrednost cele deonice od Preljine od Požege iznosi 523.530.000 dolara (450 miliona evra).
Topografski i geomorfološki uslovi su zahtevali potrebu za projektovanjem i izgradnjom ukupno tri tunela: Trbušani, Laz i Munjino Brdo.
Tunel Trbušani nalazi se u prvoj trećini deonice. Dalje trasa prelazi preko Zapadne Morave i penje se obroncima planine Ovčar i Jelice.
Kroz planinu Jelicu probija se tunel Laz. Zatim se trasa spušta prema Lučanima kroz Markovicu i Negrišore. Posle Lučana prolazi kroz brdski masiv tunelom Munjino Brdo do mesta Prilipac, gde je i završetak deonice.
Sva tri tunela su projektovana sa po dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer.
Tuneli Laz i Munjino Brdo predstavljaju trenutno najduže drumske tunele u Srbiji.
Samo u prvom delu deonice od postojeće naplatne rampe "Preljina" do Pakovraća, koji je dužine 14,3 km, urađeno je izmeštanje elektroenergetskih, telekomunikacionih, vodovodnih i gasnih instalacija na ukupno 73 mesta.
Auto-put E-763 Beograd - Južni Jadran služi kao vitalna veza između Srbije i Crne Gore, povezujući Beograd sa područjem Južnog Jadrana. Na širem planu, poboljšaće povezanost između Rumunije, Srbije, Crne Gore i Italije.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar