MINISTAR PROSVETE: Digitalne tehnologije nisu više budućnost, integrisati ih u obrazovanje
podeli vest:

Ministar prosvete Dejan Vuk Stanković rekao je danas u Kazanju na Trećem Međunarodnom Forumu ministara prosvete "Oblikovanje budućnosti" da veštačka inteligencija i digitalne tehnologije nisu više budućnost, te se moraju integrisati u obrazovanje na način koji je visoko etički, inkluzivan i usmeren na kvalitet.
Stanković je na panelu o digitalnoj transformaciji i ulozi veštačke inteligencije rekao da uvođenje sadržaja o veštačkoj inteligenciji u obrazovni sistem jasno definiše Strategija razvoja veštačke inteligencije u Srbiji, dok Strategija razvoja obrazovanja do 2030. godine prepoznaje ključnu ulogu digitalnog obrazovanja za unapređenje učeničkih postignuća.
"Cilj nam je povećamo broj škola koje imaju definisan digitalni segment i unapredimo nivo digitalnih kompetencija učenika, nastavnika i direktora škola. Stoga, u kontinuitetu realizujemo različite aktivnosti, kao što su obuke nastavnika, ali i uvođenje sadržaja i predmeta vezanih za savremene tehnologije, algoritamsko razmišljanje, primenu veštačke inteligencije kroz sve nivoe obrazovanja", rekao je Stanković, a saopštilo Ministarstvo prosvete.
Prema njegovim rečima, uvođenje takvih sadržaja ima za cilj da mladi steknu znanja i veštine koji će im omogućiti da bezbedno koriste savremene tehnologije, stiču znanja o značaju veštačke inteligencije ali i njenoj primeni u svakodnevnom životu, kao i o uticaju koji ima na društvo u celini.
Na marginama konferencije, Stanković se sastao sa ministrom obrazovanja Rusije Sergejem Kravcovim, sa kojim je razgovarao o unapređivanju saradnje dveju zemalja u oblasti obrazovanja.
Na sastanku je naglašena potreba produbljivanja odnosa na nivou razmene studenta obe države, a sagovornici su istakli i nužnost afirmacije programa stipendiranja srpskih studenata za studije u Rusiji u akademskoj 2025/2026 godini.
Stanković je razgovarao je i sa zamenikom predsednika Rusije Vladimirom Medinskim, koji je učestvujući na konferenciji afirmisao koncept patriotskog građanskog obrazovanja i društvene odgovornosti pojedinaca kao deo suverenističke koncepcije politike i vođenja države.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar