Vesti > Beograd

PROCUREO SNIMAK SA SIGURNOSNIH KAMERA! Zbog ovakvog poletanja avion je MORAO PRINUDNO da sleti na beogradski aerodrom!

Nezvanično se procenjuje da je do nezgode došlo jer je posada odlučila da poleti sa kraće piste

Izvor: K1info

Autor: Ognjen Nestorović

19/02/2024 > 22:36

podeli vest:

PROCUREO SNIMAK SA SIGURNOSNIH KAMERA! Zbog ovakvog poletanja avion je MORAO PRINUDNO da sleti na beogradski aerodrom!
Foto: Printscreen


Prava drama odvijala se nad Beogradom u nedelju uveče, kada je avion kompanije "Maraton erlajnz", koja obavlja letove za "Er Srbiju", prilikom poletanja sa aerodroma "Nikola Tesla", udario je u infrastrukturu, odnosno svetlosnu signalizaciju.  

Kako se navodi, avionu je u incidentu oštećen deo trupa i krila.

Avion je siinoć sat vremeena kružio iznad Beograda, i na kraju bezbedno sleteo, a niko od putnika i posade nije povređen.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 192.RS (@192_rs)

 

Nezvanično se procenjuje da je do nezgode došlo jer je posada odlučila da poleti sa kraće piste, tako da nije bilo dovoljno vremena da se odvoji od tla i izbegne svetlosnu signalizaciju.  

Sada se pojavio i snimak poletanja aviona koji pokazuje da avion nije uspeo da se odlepi od piste i da je to najverovatnije uzrokovalo kasniji udarac u svetlosnu signalizaciju.

 

 

Kako za "Novosti" objašnjava urednik specijalizovanog portala za vazduhoplovstvo "Tango siks" Petar Vojinović, avion se pre poletanja nalazio na pogrešnoj poziciji od prvobitno odobrene, na šta je kontrola letenja više puta upozoravala posadu  "embraera" i tri puta im davala priliku da se odluče za povratak na ispravnu poziciju.

- Krivica za incident će najverovatnije biti na letačkoj posadi aviona. Kontrola letenja na tornju aerodroma "Nikola Tesla" uradila je, po svemu sudeći, izvrstan posao i pre poletanja aviona upozorili su pilota "embraera" da je moguće da je napravio grešku - smatra on. 

Prema Vojinovićevim rečima, posle poletanja opet postavlja pitanje da li je sve u redu, a pilot odgovara da moraju da se vrate, jer su "dodirnuli nešto na zemlji". Zatim se proglašava vanredna situacija, odlazni i dolazni saobraćaj se obustavlja i ekipe za hitno reagovanje na aerodromu se stavljaju u pripravnost.

- Odgovornost za procenu performansi poletanja leži na posadi aviona, ne na kontroli letenja. Posada svakog putničkog aviona, u zavisnosti od atmosferskih uslova, težine aviona sa težinama putnika i tereta i dužine piste računa za sebe minimalnu potrebnu dužinu piste za poletanje. Posada bi, da je izabrala ispravnu poziciju D6, imala dodatnih 1.076 metara piste za poletanje. Prema zvaničnim performansama za poletanje  "embraera" za tip 195 LR, težinu poletanja aviona koji je pun putnika, sa gorivom za 500 milja, a od Beograda do Diseldorfa je oko 700, minimalna potrebna dužina piste za poletanje iznosi 1.432 metra - navodi Vojinović. 

Kako Vojinović navodi, "Er Srbija" je sve avione "embraer" iznajmila od kompanije iz Grčke, "Maraton erlajnz", i to po tzv. wet lease principu, po kojem iznajmljuje avion, njegovo održavanje, osiguranje i posadu. 

Ostavite komentar

Vesna P.

Bilo bi dobro da je gospodin Vojinović pročitao Pravilnik o ponašanju i kontrole letenja i pilota. Pilot je pogrešio, napravio je težak propust, ali ovde ima i dela krivice i kontrole letenja. Kada su videli da je promašio izlaz, MORALI SU DA MU ZABRANE DA POLETI, I DA MU NALOŽE DA SE VRATI NA IZLAZ KOJI JE PREDVIĐEN ZA TAKAV AVION.. NIKAKVA PRIČA NIJE TREBALA DA SE VODI, A POSEBNO NE DA TRAJE 6 MIN.

23.02.2024 20:50