Vesti > Beograd

Beograđane ima ko da vozi - autobusima privatnih prevoznika uskoro će upravljati strani vozači

Pre tri meseca započeta je procedura dovođenja vozača iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije, Šri Lanke

Autor: k1info.rs/rts.rs

06/09/2022 > 10:48

podeli vest:

Beograđane ima ko da vozi - autobusima privatnih prevoznika uskoro će upravljati strani vozači
Foto: ATA Images


Gradskom saobraćajnom preduzeću nedostaje oko 200 vozača, a privatnicima oko 100, prenose mediji. Pre tri meseca započeta je procedura dovođenja vozača iz više zemalja, rekao je za RTS Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika i najavio da bi za tridesetak dana seli za volan u Beogradu. Vozači dolaze iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije, Šri Lanke.

Nezvanično, većina vozača se žali na gužve u saobraćaju, loša vozila, duge smene i male plate.

Posao je težak, ali i veoma odgovoran. Oni koji su zaposleni u GSP-u kažu da se plate kreću 70–90.000 dinara. Sve zavisi od toga koliko ko može i želi da radi noću i prekovremeno. Uz to, svaki prekovremeni sat plaća se manje od "redovnog".

Kako kaže Jovan Tomić, vozač privatnog prevoznika, vozi se po satu i koliko sati vozite – toliko se plaća.

U jednoj od privatnih kompanija u kojoj je zaposleno 540 vozača, raspon plata je isti kao u javnom preduzeću, a prosečna starost zaposlenih 55 godina. Iako traže nove radnike, nude besplatnu obuku i beneficirani radni staž, pa čak i 100 evra za vozače koji dovedu novog kolegu, zainteresovanih nema.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

 

- Mi smo kao kompanija pokušali sa svim vrstama akcija, marketinških, jedna je ova što ste naveli, drugo imamo non-stop otvoren oglas za vozača, probali smo i preko društvenih mreža, jednostavno tržište je takvo da vozača nema, ima ih izuzetno malo, slobodnih nema nikako, tako da je to jako mali broj vozača koji se nama jave na bilo kakav oglas - kaže Đorđe Krstić, direktor saobraćaja privatnog prevoznika.

Mnogi vozači su zbog boljih uslova za rad otišli u inostranstvo. Osim što moraju da vode računa o bezbednosti putnika, vozači autobusa često su izloženi i različitim negativnim komentarima putnika, a dešavali su se i fizički okršaji.

Ipak, imaju i putnici na šta da se požale.

Neki vozači ne poštuju saobraćajne propise, voze prebrzo, puše ili koriste mobilni telefon u toku vožnje. 

Za oko mesec dana dolaze strani vozači

Kako kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika, nedostaje im oko 100 vozača, ali su preduzeli neke aktivnosti i nadamo se da će se brzo rešiti. Pre tri meseca započeta je procedura dovođenja vozača iz više zemalja. 

- Naše osoblje je bilo u tim zemljama, vršili su odabir vozača, probu, sada je u toku dolazak tog voznog osoblja. Ovde je procedura kod nekih nadležnih organa duža, neke grupe su pristigle i očekujemo da će biti dobro primljeni ovde i pomoći u rešavanju problema - objasnio je Tošić.

Podvlači da oni moraju da imaju sve uslove kao naši vozači. 

- Imamo dobro obučeno vozno osoblje, ali ih nema. Vozačima koji dolaze obezbedili smo smeštaj, mora biti prijavljena adresa i u toku su provere po depoima i kada prođu sve procedure, biće uključeni u saobraćaj - rekao je Tošić.

Ističe da vozači dolaze iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije, Šri Lanke.

Njima je obezbeđen kolektivni smeštaj, a imaće ishranu u tim objektima.

Foto: ATA Images

 

To su, kako kaže, vozači koji su već vozili u raznim zemljama, i sele se iz zemlje u zemlju – obavljaju posao. Ne bismo ušli u taj posao da nisu kvalitetni vozači, kaže on.

- Oni sad već po depoima uz instruktore rade na preparkiravanju, negde se u nekim zemljama  različitom stranom vozi. Ovde kada prođu osnovne provere, biće uključeni - rekao je Tošić.

Za tridesetak dana sešće za volan u Beogradu, najavio je Tošić.

Mislim da ćemo da nadomestimo nedostatak vozača, imamo ugovor sa Gradom i moramo omogućiti građanima da se prevezu, rekao je Tošić.

- Pokušavamo da zadržimo dobre vozače. Osnovni problem je što kod 40 odsto okretnica nemamo toalete za vozače, kada krene s jedne na drugu stranu grada, nema toalet. Očekujemo što pre to rešenje - kaže Tošić.

Prema njegovim rečima, ulična mreža je takva da dolazi do uništavanja vozila, zbog kolotraga na stajalištima i šahtova koji su loši.

Ostavite komentar