Showbizz > KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS

ESTRADNA UMETNOST KAO TAKVA Tri vrste pevačica: šiparice, tetke i babe

Izvor: K1info

19/08/2025 > 01:11

podeli vest:

ESTRADNA UMETNOST KAO TAKVA Tri vrste  pevačica: šiparice, tetke i babe
Foto: Dejan Milicevic


Siguran sam da ste do sada shvatili da obožavam da pravim fenomenološke analize. Na javnoj sceni koju percipiram kao džunglu omiljena vrsta ličnosti su mi pevačice. Pratim ih, opserviram, konstatujem i zaključujem. Najviše od svega volim podele među pevačicama. Pa da krenem sa današnjom temom.

Kada estradne umetnice delim po talentu one su pevačice, recitatorke i otvaračice usta, vrsta koje ruku na srce ostala u devedesetim godinama prošlog veka. Ako ih delim po hitovima onda su to one koje pevaju isključivo svoje i one koje pevaju isključivo tuđe hitove. Ovih drugih je mnogo više.

Kada ih delim po fizičkim karakteristikama onda su one lepe i lenje žene. Danas ih delim na osnovu estradnog staža na: estradne „šiparice“, estradne „tetke“ i estradne „babe“. Ponavljam, podela je na osnovu muzičkog staža, a koristim i navodnike. Do 10 godina staža-„šiparice“, od 11 do 28-„tetke“ i sve preko 28 godina bavljenja šou-biznisom „babe“. 

„Šiparice“ su najvećim delom digitalne, rijaliti, Instagram i TikTok pevaljke, a glavna publika su im Jutjub đilkoši, usamljene junoše i profesionalne lajkačice. Za njima vlada ogromna potražnja pa većina njih mrežaste čarape nosi kako bi koliko- toliko ribicu držale na sigurnom i puštale je samo u topla, mirna mora sa lukama u kojima su skupe jahte. Neke baš i nemaju sreće pa se zadovoljavaju rekom, veštačkim jezerima, a najčešće i barom. 

Sa šou-biznis „babama“ imamo najviše sreće. Sve one su odlične pevačice, sa mnogo hitova, pa sa istim žarom i kvalitetom još nastupaju. Narodu su poželjne kao akcije u supermarketima. Aktuelnije su nego ikad, a šou-biznis iskustvo im omogućava da umesto čarapa, umeju da ispletu mrežu intrige i budu zanimljive kako medijima, tako i publici. Bravo za „babe“!

Kada su estradne „tetke“ u pitanju tu je situacija najgora. Previše matore za mrežaste čarape, a mlade da se samoinicijativno proglase „babama“, tavore između šou-biznis nemila i nedraga. Polovinu je sramota da se blamira po rijalitijima, drugu polovinu ni rijaliti neće. Iako dobro pevaju muku muče da ubodu novi hit, jer su i same zaboravile kada su imale poslednji.

Nastupaju po mestima za koje ih je sramota da sponzorišu objavu na Instagramu, ali nekako su se uhlebljene i životare. Najsrećnije su kada čuju da se njihova pesma peva u nekom od aktuelnih muzičkih takmičenja ili kada neka „šiparica“ snimi kaver tog čuvenog hita. 

Fenomenološki „babe“ su važne jer od njih je sve počelo, one su bile prve, utrle su stazu i napravile put, a baš one će ostaviti i amanet. „Šiparice“ će, žive bile, da se udaju, zato i pevaju, ali u estradnom bunilu i lovu u mutnom ozbiljno su nagrabusile samo estradne „tetke“.

Najžalije mi je onih koje nisu našle ni „teču“. 

Bonus video:

 

Ostavite komentar