Priče > Društvo

Verovali ili ne, BAHATE VOZAČE koji parkiraju na MESTIMA ZA INVALIDE u tržnim centrima - NEMA KO DA KAZNI (?!)

Bahatim vozačima sa "besnim" kolima niko ne može da stane na put

Autor: Mina Duduković

19/10/2022 > 14:00

podeli vest:

Verovali ili ne, BAHATE VOZAČE koji parkiraju na MESTIMA ZA INVALIDE u tržnim centrima - NEMA KO DA KAZNI (?!)
Foto: Pixabay.com


U svim velikim tržnim centrima postoje posebna mesta rezervisana za parkiranje vozila za osobe sa invaliditetom, ali na veliku žalost svedoci smo da ih veoma često koriste bahati vozači, kojima gotovo da niko ne može da stane na put. Kako je šoping mol privatna svojina, a ne javna površina, u njima ne mogu da deluju nadležni (Saobraćajna i komunalna policija) te je sve na dobroj volji vlasnika, koji se kontrolom parkiranih vozila izgleda uopšte ne bave.

Tako osobe sa invaliditetom često ostaju bez mesta koje im je namenjeno, jer bahate vozače mrzi da potroše par minuta i "obiđu" krug kako bi se regularno parkirali. Oni svoja "besna" vozila ostvaljaju na jasno obeleženim mestima koja nisu namenjena za njih, već za osobe sa invaliditetom, i to samo da bi bili tik do ulaza u tržni centar.

Njih nadležni organi ne mogu da sankcionišu jer je tržni centar privatna svojina, a ne javno vlasništvo. Tako njihova bahatost prolazi nekažnjeno, a ispaštaju nedužni.

O tome koliko je teško ovakav problem rešiti, kaže i Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

- Bahate vozače koji se u tržnim centrima parkiraju na mestima koja su predviđena za osobe sa invaliditetom gotovo da je nemoguće kazniti. Problem je što su ta parking mesta u vlasništvu tržnog centra. Dakle, ona nisu javno vlasništvo, te tu javna preduzeća ne mogu da reaguju. Dakle, bahati vozač ne može da bude sankcionisan od komunalne milicije ili  policije. Da je u pitanju javna površina, mogao bi to vozilo da odnese pauk. Ovako to nije moguće -  kaže on.

Međutim, ako ste do sada mrzeli bahate vozače sa skupocenim automobilima sada ćete ih mrzeti još više. Damir Okanović objašnjava da vlasnici skupocenih  automobila s više od 3.000 kubika, zbog velikog poreza, u dogovoru sa osobama s invaliditetom koje su oslobođene ove dažbine, pokušavaju da prevare državu i izbegnu plaćanje poreza.

- Osobe s invaliditetom su oslobođene plaćanja svih nekih veoma važnih dažbina Uz dokaz da je osoba invalid (potvrda iz PIO fonda o stepenu invaliditeta, original na uvid i fotokopija koja ostaje u SUP-u), stvar se brzo završava. Ali, ima mnogo onih koji svoju privilegiju za oslobađanje od skupih taksi iznajmljuju i tako zarađuju. U dogovoru s vlasnikom automobila, ugovorom prenesu vlasništvo na sebe, preregistruju ga uz olakšice koje im pripadaju i onda pravom vlasniku daju overeno ovlašćenje za vožnju, mada ni ovlašćenje u Srbiji nije neophodno za korišćenje vozila - kaže Okanović.

On dodaje da često te skupe automoble koje viđamo na parking mestima za invalide u tržnim centrima su upravo ti vozači, koji su se dosetili kako da prevare državu, a onda i da zauzimaju mesto onima kojima je to od velike važnosti.

Ko može da se parkira

Parking mesta za osobe sa invaliditetom mogu da koriste osobe kojima su oštećeni ekstremiteti bitni za upravljanje vozilom (najmanje 70 odsto telesnog oštećenja), lica obolela od distrofije, paraplegije, kvadriplegije, cerebralne paralize i multiple skleroze, osobe koje imaju oštećenje vida najmanje 90 odsto, ratni i mirnodopski vojni invalidi, civilni invalidi rata od I do IV grupe invalidnosti i lica na dijalizi.

 

 

 

 

Ostavite komentar