Priče > Društvo

SRBI "odjavili" INFLACIJU: Rasle su CENE i to nam je KRIVO, ali SVI smo kupovali - PIVO

Posmatrano po svim kategorijama hrane u Srbiji, najveći skok cena zabeležen je kod svežeg mleka sa 59 odsto

Izvor: K1info/telegraf.rs

09/03/2023 > 19:30

podeli vest:

SRBI "odjavili" INFLACIJU: Rasle su CENE i to nam je KRIVO, ali SVI smo kupovali - PIVO
Foto: Pexels.com


Srpsko potrošačko društvo ne odriče se tako lako svojih potrošačkih navika u odnosu na ostatak Jadranskog regiona, pokazuju rezultati istraživanja kompanije "NielsenIQ", koje je sprovedeno tokom prošle godine.

Samo u četvrtom kvartalu, ukupna prodaja robe široke potrošnje u Srbiji, porasla je za 23,5 odsto u vrednosti i za 1,6 odsto u obimu.

Najprodavanije kategorije hrane tokom četvrtog kvartala, a ujedno i tokom 2022. godine bile su: pivo, gotovi mesni proizvodi, gazirana bezalkoholna pića, mlevena kafa i keks. Od navedenih kategorija, najveći skok cena zabeležen je kod keksa (36%).

Posmatrano po svim kategorijama hrane u Srbiji, najveći skok cena zabeležen je kod svežeg mleka sa 59 odsto i konzervansa za hranu sa 53 procenta u četvrtom kvartalu, a tokom cele godine kod konzervansa za hranu sa više od 50 odsto, a slede ga margarin i prašak za pecivo sa više od 30 odsto.

U okviru neprehrambenih kategorija u 2022. godini, kao vrednosno najprodavaniji izdvojili su se: toalet papir, deterdženti za veš, pelene za bebe, omekšivači i mirisi.

Foto: Pixabay.com

 

Zanimljivo je da su dezodoransi u četvrtom kvartalu porasli za više od 10 odsto u obimu, dok su preostale tri vodeće kategorije lekova zabeležile kvantitativni pad.

Najveći rast cena u celom segmentu lekova imale su kategorije sredstava za poliranje/protiv mrlja sa 63%, deratizacija 52% i oprema za uklanjanje prašine sa 48%.

Prema podacima istraživanja, oprema za uklanjanje prašine je kategorija koja je zabeležila rast cene od 76 odsto u 2022, dok je toaletni papir zabeležio skok cene od više od 30 odsto.

Gde se kupovalo

Hipermarketi beleže pad od -0,3 odsto u poslednjem kvartalu i -5,6 procenata na godišnjem nivou, što proizilazi iz činjenice da ih je brojčano manje, a uočen je i  trend smanjenja prodajnih površina ovog tipa kanala.

Foto: Freepik.com

 

Najveći rast vrednosne prodaje zabeležili su kanali prodaje koji su nudili proizvode po cenama nižim od uobičajene tržišne vrednosti (Discounter channel). Taj rast u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu je iznosio 45 odsto, a odmah za njima slede kiosci sa rastom od 39 procenata.

I Hrvati i Slovenci vole pivo

Rast nominalne vrednosti prodaje robe široke potrošnje u Hrvatskoj je u 2022. godini iznosio 12 procenata, dok je Slovenija zabeležila najniži rast nominalne vrednosti prodaje robe široke potrošnje u Jadranskom regionu i on iznosi 9 odsto.

U Hrvatskoj su najprodavaniji u 2022. godini iz kategorije hrane bili: rashlađeno sirovo meso, pivo, gotovi mesni proizvodi, sir i mleko, a u Sloveniji su se najviše prodavali: pivo, mesni proizvodi, čokoladni proizvodi, sir i sirovo meso.

 

Ostavite komentar