Priče > Društvo

Kad se "šmeka neka lepa seka" je SEKSISTIČKI i NEBEZBEDNO: Damir Okanović o spornom spotu "USPORI, OD TEBE ZAVISI"

U Srbiji nije prihvaćen koncept kampanja i spotova koji najviše utiču na vozače, a to su oni koji sadrže potresne scene

Izvor: K1info/rts.rs

04/03/2023 > 08:47

podeli vest:

Kad se "šmeka neka lepa seka" je SEKSISTIČKI i NEBEZBEDNO: Damir Okanović o spornom spotu "USPORI, OD TEBE ZAVISI"
Foto: Twitter screenshot


Promotivni spot u poslednjoj kampanji Sekretarijata za saobraćaj "Uspori, od tebe zavisi", koji su mnogi ocenili kao nebezbedan i sekstistički, uklonjen je sa Youtube kanala.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ocenjuje da je ta kampanja generalno dobra i dobro osmišljena, i usmerena upravo na ono što jeste ubica broj jedan na putevima - a to je brzina.

- Međutim, primetili smo jedan spot u toj kampanji, koji definitivno iskače iz toga. Sporno je što u tom spotu vozač gleda u stranu, a ne ispred sebe, tamo gde treba. Ja nemam ništa protiv toga da se "šmeka neka lepa seka", ali ne dok se vozi - kaže Okanović.

 

On ocenjuje da definitivno postoji problem sa produkcijskim kućama i navodi slučaj čuvene švedske međunarodne kompanije, koja je pre nekoliko godina snimila promotivni spot za dolazak u Srbiju, u kojem je bilo pet saobraćajnih prekršaja.

Postoje, dodaje, i mobilni operateri i jako ugledne kompanije koje sebi dozvoljavaju takve propuste.

- Kada produkcijskoj kući skrenete pažnju da to ne smeju da rade, onda nailazite na otpor, u smislu - mi imamo umetničku slobodu, vi ne razumete nas umetnike i slično. Definitivno moramo, koliko god nas osuđivali, jer eto 'sputavamo umetničke slobode', moramo ozbiljno da se bavimo time - zaključio je Okanović.

Uprkos tome, Okanović ocenjuje da su kampanje za bezbednost izuzetno svrsishodne, jer se ponašanje nesavesnih vozača ne može menjati samo kaznama, već se mora menjati svest. Kada se radi o spornim spotovima, on ističe da postoji problem sa produkcijskim kućama i da se time mora ozbiljno baviti.

Nažalost, prema njegovim rečima, u Srbiji nije prihvaćen koncept kampanja i spotova koji najviše utiču na vozače, a to su oni koji sadrže potresne scene.

Godišnje u Srbiji pogine 140 pešaka, a na pešačkim prelazima čak 21, a u Komitetu za saobraćaj objašnjavaju i da li kampanje za bezbednost saobraćaja imaju uticaja na nesavesne vozače.

- To mora da krene od vrtića, preko osnovne i srednje škole, moramo imati jake i efektne kampanje, koje će ljudima menjati ponašanje. Ako neko 30 godina ne pušta pešake, kada vidi takvu kampanju, mora da mu klikne u glavi i da promeni svoj stav - ističe Okanović.

 

Ostavite komentar