Priče > Društvo

"SRPČIĆI", KOBASICE i "prljavi" ples: Da li možemo da dobijemo OTKAZ zbog objava na DRUŠTVENIM MREŽAMA?

Gde je granica između privatnog i javnog na društvenim mrežama?

Izvor: K1info

01/03/2023 > 19:28

podeli vest:

"SRPČIĆI", KOBASICE i "prljavi" ples: Da li možemo da dobijemo OTKAZ zbog objava na DRUŠTVENIM MREŽAMA?
Foto: Kobasicijada.rs


Javnost je oštro osudila zaposlenu u jednom javnom preduzeću koja na društvenim mrežama objavljuje snimke iz kancelarije na kojima igra provokativno obučena, a većina onih koji su to pogledali imaju isto mišljenje - da joj treba dati momenatalni otkaz.

Ovaj slučaj nije usamljen, a postavlja se i pitanje koliko profili na društvenim mrežama govore o nama i da li zbog pojedinih snimaka možemo ostati bez posla.

- Profil na društvenim mrežama zapravo ne pripada nama, već toj društvenoj mreži za koju snimamo. Ipak, sa druge strane, ako postavite nešto javno, to je i te kako vidljivo, jer ukoliko želite da sakrijete, postoji opcija da postavite na privatno i odaberete publiku kojoj želite nešto da prezentujete. Ukoliko pak želite da iznesete svoj stav, sliku, bilo koju priču, a odabrali ste se da to bude javno, onda to zaista pripada svima – rekao je Miloš Turinski, predstavnik za medije Infostuda. 

Pema njegovim rečima uglavnom novinari, imaju potrebu da iznose svoje stavove na određenim platformama, ali se isto tako i "ograđuju". 

- Nebrojano puta sam kod novinara na profilima video, da oni umeju da napišu ili kažu, da ovo nije stav redakcije ili medija, nego lični stav. Ipak, svi mi koji smo zaposleni u pojedinim kompanijama, predstavljamo ambasadore. To zaista može da oslikava, ne samo lični stav, već i kompanije u kojoj radimo. Svako mora da pazi šta priča i objavljuje, a da ne ugrožava reputaciju firme - dodao je on.

Aleksandra Petrovski istakla je da svaka objava na društvenoj mreži može postati viralna, bez obzira da li ste je postavili javno ili poslali prijatelju

- Ja sam mišljenja da ukoliko nešto neprikladno objavljujemo i u najužem krugu prijatelja i koristimo razne čet aplikacije za instant poruke, to je isto apsolutno javno i samim tim postoji opasnost da neka druga osoba to zloupotrebi. Javne objave mogu da se protumače i kao stavovi kompanije, iako su to naši lični stavovi. Svaki put kada neko javno objavi stav o nečemu, smatram da je to stav te kompanije – objasnila je ona. 

Foto: Youtube PrintScreen/K1

Miloš Turinski, Poslovi Infostud

Petrovski je naglasila da bi svaka kompanija trebalo da ima propisane uslove o objavama na društvenim mrežama.

- Postoje smernice šta je dozvoljeno, a šta nije baš primereno da se objavljuje. Nisu to samo ljudi u medijima, već i oni u koji su zaposleni u bilo kojoj kompaniji. U pojedinim oblastima su dosta stroga pravila. Ne mislim na to ako govorimo o opštim mestima, da nije baš umesno komentarisati rasnu ili versku pripadnost. Postoji jedna druga tema, koja je još čvršća, a to je odavanje poslovne tajne. Ono što je najbolje je, da čak i ukoliko ne mislite tako, ne trebate javno da govorite o tome – dodala je Aleksandra Petrovski u emisiji "Mi danas" na televiziji K1.

Foto: Youtube PrintScreen/K1

Aleksandra Petrovski

Osim ličnih stavova koji mogu da naprave probleme u kompanijama i porodica može da vam ugrozi radno mesto.

Primer za to je, supruga našeg fudbalera Aleksandra Kataija, koja je zbog neprimerene rasističke  objave izazvala njegov otkaz na početku sezone u Los Anđelesu.

- To je potpuno u redu, jer ona kroz to ističe stav porodice. Ne mora da bude tako, ali u javnosti može da se percipira, da oni imaju iste stavove jer su supružnici, a klub iza toga neće da stane  - rekao je Miloš Turinski u emisiji "Mi danas" na K1 televiziji.

- U Premijer ligi, neki fudbaleri ne žele da se pojave na društvenim mrežama, jer plaćaju određene penale. Stroga su pravila, jer oni to smataju novim prostorom za marketing, a kazne mogu da budu prevelike. U našoj zemlji, u privatnim preduzećima postoje pravila, ali izgleda da u Javnim preduzećima nemaju određene procedure oko objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama. Privatne kompanije uvode procedure, koje znaju da reaguju. Javna preduzeća, mislim da ne pristupaju toj temi još uvek na način kako bi trebali. Oni moraju jasno da stave do znanja zaposlenima, šta i kako je dozvoljeno. To samo snimanje u toku radnog vremenaje potpuno nepotrebno. Jedno je ako snimate i reklamirate preduzeće u kome radite, a drugo je ako koristite vaše radne sate u privatne svrhe - dodao je Miloš Turinski.

Na pitanje šta slučaj učitelja koji je postavio fotografiju na kojoj on pozira sa decom uz podignuta tri prsta ispod koje je napisao "srpčići moji", Petrovski odgovara:

- Svuda gde decu stavljate i kada ih koristite za bilo kakav vid objave je izuzetno pogrešan. Tu škola mora da reaguje – rekao je Miloš, dok Aleksandra smatra da mi sve uglavnom pripisujemo slobodi. Mi sve to nazivamo to je moja sloboda. Ipak, sloboda treba da ima granicu i dolazi do onde gde ja nekog drugog ne vređam, ne zloupotrebljavam ili gde se neko drugi neće osetiti na način povređenim. Nekada mi se čini da slobodu izjednačavamo sa anarhijom, što nije. Na prvom mestu treba da se vodimo svojim kućnim vaspitanjem i osećajem za druge ljude, pa sve onda ostalo. Dozvoljeno je za neku temu pokazati svoj stav, ali je jako bitno na koji način ćemo to da kažemo i to mnogo govori o nama - istakla je Petrovski.

Da loš marketing nikako nije dobar, ocenio je Turinski.

- Da se kompanija ogradila od zaposlenog, to mogu da razumem. Posebno ukoliko je zaposleni iznosio stavove, koji nisu u skladu sa pravilima i kulturom određene kompanije - objasnio je Miloš u emisiji "Mi danas".

Foto: Kobasicijada.rs

Ministarka poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Jelena Tanasković

Fotografija ministarke koja je nedavno bila na jednoj manifestaciji i okačila kobasice oko vrata, takođe je uzburkala javnost. Kakvu poruku takva fotografija šalje?

- Morate da budete svesni pozicije na kojoj se nalazite. Ipak, ukoliko imate zaista neku visoku funkciju, morate mnogo više da povedete računa kako se izlažete i prikazujete u javnosti. Ako sa ministarske pozicije posmatramo, ovakve stvari nisu uredu. Imenom i prezimenom ako privatno nešto smatrate, onda je to sasvim neka druga priča - zaključio je Miloš Turinski.

Šta je "walk" kultura i da li nas je ona ograničila ili oslobodila?

- Nije nas kultura oslobodila onoga što mi u sebi nemamo. Treba da preispitamo način na koji izražavamo neke svoje stavove. Vrlo pažljivo treba sami sa sobom da budemo asartivni, a kasnije i ostalo. Vrlo često se događa, da najžustrije stavove imamo po pitanju onih tema oko kojih se sami preispitujemo - dodao je on. 

 

 

 

 

 

 

Ostavite komentar