Priče > Biznis

Vladimir Lučić EKSKLUZIVNO za K1: TELEKOM Srbija počinje PREGOVORE i sa AMERIČKOM IZVOZNOM BANKOM

Vladimir Lučić kaže da će Telekom Srbija i na kraju ove godine da isplati dividende

Izvor: K1info

Autor: Mina Duduković

27/11/2023 > 13:17

podeli vest:

Vladimir Lučić EKSKLUZIVNO za K1: TELEKOM Srbija počinje PREGOVORE i sa AMERIČKOM IZVOZNOM BANKOM
Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija


Telekom Srbija privodi kraju detalje prodaje 1.827 stubova britanskoj kompaniji Aktis GP, iza koje stoje Svetska banka i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

Vladimir Lučić, direktor Telekoma Srbija otkrio je u emisiji "Uranak" na K1 televiziji da li je reč samo o stubovima ili i o pratećoj infrastrukturi, kao i zašto se ta imovina prodaje i po kojoj ceni.

On je ekskuzivno otkrio da Telekom Srbija počinje pregovore i sa Američkom izvoznom bankom.

- Počeli smo pregovore se i sa Američkom izvoznom bankom koja je pokazala interesovanje da finansira Telekomu Srbija, sve što će Telekom Srbija, uzimati od američkih proizvoda. Saradnja sa svim tim institucijama, od Vodafona, Amazona koji je glavna korporotavnost i transparentnost. Vodafon je uradio detaljnu analizu i tek posle šest meseci rada sa nama je javno objavio partnerstvo. Sve je proverio i video kako mi poslujemo sa njima – objasnio je on. 

Obaranje rekorda

Prema njegovim rečima u poslednjem kvartalu Telekom je oborio rekord korisnika.

- Mi smo od 2018. godine u tom naletu. U zadnja tri meseca imaćemo preko 50 hiljada televizijskih i internet novih korisnika. Kako imamo odličan sadržaj i kako u septembru kreću i sportske lige, korisnici kojima je istekao ugovora te godine kod drugih kablovskih operatera masovno prelaze kod nas. Definitivno će 2023. će biti godina rekordna po broju korisnika prihoda i po profitu. Mi imamo preko 1,2 miliona korisnika kablovske televizije samo u Srbiji, a 1,9 kao grupa. Kada smo krenuli 2018. godine imali smo samo 430 hiljada korisnika televizije. Mi smo uspeli za pet godina da povećamo tri puta broj korisnika. Kada je reč o mobilnoj telefoniji nadam se da ćemo se vratiti da imamo preko 45 posto na kraju godine. Za sada imamo oko 44%. Spajamo sada u decembru Globotel, koji se ispostavio kao dobro. Oni imaju oko 125 hiljda korisnika. To je mali operator koji je pronašao odličan prostor kod mlađe populacije od 18-30 godina i konstantno raste. U zadnjih tri meseca je porastao za 30 posto - rekao je direktor. 

Isplata dividendi

Vladimir Lučić objasnio je da će Telekom Srbija i na kraju ove godine isplatiti dividende.

- Kao i svake godine dividende isplaćujemo, tako će biti i ove godine. Isplaćujemo 6.7 milijardi  dividendi, taj značajan iznos je nastao, zato što smo i pored svetske krize imali profit preko 13 milijardi. Po tome smo prema zvaničnim apodacima APR-a, najbolja srpska kompanija. Inače, Telekom je za ovih 20 godina, isplatila preko milijardu evra dividendi i po tome smo jedinstveni u Srbiji - kaže direktor Telekoma.

On je objasnio i kako reaguje na komentare konkurencije koji često ističu da Telekom propada.

- To slušamo pet godina i deluje mi kao neko njihovo interno bodrenje, da ćemo mi sad da pokleknemo i prestanemo da investiramo. Mi smo i ove godine, pored toga što je svetska kriza investirali više nego ikad. Instalirali smo rekordan broj baznih stanica i rekordan broj optičkih priključaka, isplaćujemo dividende i dalje se širimo. Sa druge strane, po meni bi bolje bilo konkurenciji da pogleda svoje finansijsko stanje, i da pogleda način poslovanja njihovih sto isprepletanih firmi i koliko oni fanktički godišnje beleže, za razliku od nas koji beležimo profit i delimo dobit, kontinuirano rade sa gubitkom i imaju akumulirani gubutak preko 800 miliona evra - kaže Lučić.

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

On naglašava da Telekom nije u problemima:

- Mi smo profitabilna firma. Firma koja prihoduje oko milajrdu i po evra. Od prihoda od  1,5 milijardi evra, trošak ide za zarade i poreze, u tome vidite koliko smo mi finansijski jaki da faktički oostatak od tih prihoda možemo da investiramo i u buduće razvoj.

Prodaja antenskih stubova

Na pitanje voditeljke Jovane Joksimović, zašto se prodaju antenski stubovi, Vladimir Lučić je objasnio da je reč o nečemu što je većina evropskih operatera uradila.

- Antenske stubove nikada nisu radili telekom operateri, već "real estate" kompanije, jer se radi o građevini, a onda u zadnjih četiri ili pet godina, ti Fondovi "real estate" kompanije, krenuli su da kupuju stubove i da ukrupnjavaju evropsko tržište, jer to jeste jedna vrsta građevine, odnosno građevinski posao. Mi smo jedan od zadnjih operatera koji je to uradio u Evropi, jer Telekom mora da se transformiše. U toj transformaciji mi smo dosta firmi akvizirali. U Srbiji imamo 3,600 baznih stanica i na 2,600 mesta mi već sad rentiramo nečiji drugi stub, bez obizira da li je u pitanju emisiona tehnika drugog operatera ili neki drugi poslovni objekat. Sada sa prodajom ovih stubova dobijamo izuzetno velika sredstva i to je vrlo bitno. Hvatamo taj momenat trenda u Evropi, a sa druge strane svih tri i po hiljade baznih stanica stavljamo u isti rang - objasnio je Lučić. 

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

Kada je reč o ulaganju u građevinu, Lučić objašnjava:

- Nećemo morati više mi da investiramo u građevinu, nego ćemo kada širimo mi birati gde ćemo stavljati našu baznu stanicu po principu zakupa. Da li je neka druga zgrada u pitanju ili  neki drugi stub ili stub kompanije sa kojom mi imamo ugovor, moraće da urade sa sopstvenom investicijom. Dobijamo izuzetno velike pare i mi ne smemo još uvek da licitiramo sa tim, ali ako uzmemo u obzir zadnju transakciju „United grupe“ koja je prodala za 1,2 milorda evra, da ne govorim o drugim kao „Deutche telekom“ koji je prodao za 18 milijardi, možete da shvatite koji rang novčanih sredstava ćemo mi dobiti. Sa druge strane, mnogo efikasnije ćemo razvijati mobilnu telefoniju budućnost. Telekomunikaciona oprema je potpuno u našem vlasništvu

Značajna sredstva

Lučić je dodao da je cilj Telekoma fokus na korisnike,

- Telekomunikaciona oprema je jedina strateška infrastruktura Telekoma, ne može da se kaže da je građevina strateška infrastruktura Telekoma. Kada se Telekom razdvajao od Pošte, svi objekti su ostali njima, čak i telekomunikacioni centar na Slaviji, koji je naš u vlasništvu Pošte. Mi ne prodajemo nijedan deo telekomunikacione opreme, niti ćemo izdvajati, iako postoji takvih primera poput PPF-a. Cilj nam je da se fokusiramo na korisnike i ovo je jedan vid transformacije gde mi dobijamo značajna sredstva za dalje buduće širenje, a samim tim optimizujemo poslovanje. Cilj nam je da se fokusiramo na korisnike i ovo je jedan vid transformacije gde mi dobijamo značajna sredstva za dalje buduće širenje, a samim tim optimizujemo poslovanje - objasnio je direktor Telekoma Srbija. 

Foto: Youtube PrintScreen/K1 Televizija

 

 

Vladimir Lučić naglašava da će Telekom u budućnosti zbog još jedne stvari morati da se transformiše.

- U budućnosti postoji još jedna stvar zbog koje Telekom mora da se transformiše u svoj način razmišljanja, poput Cloud servisa. Ranije su Telekom operateri imali svoj hardver u data centrima za sve. Do 2025. godine kao svi veliki sistemi kao Oracle, teraće vas da idete na Cloud. Nećete morati više da imate sopstveni data centrar. To više neće biti opterećenje. Budućnost vas tera da transformišete vaše poslovanje - dodao je on. 

Dobar posao

Lučić ističe da je sa ovom saradnjom postignut dvostruko dobar posao.

- Ovde je postignut dvostruko dobar posao, jer pobednik našeg tendera je britanska kompanija koja je u partnerstvu sa svetskom bankom IBIRD-jem. Na prvom mestu je poverenje tih institucija u Telekom Srbija, jer ćemo mi biti partneri dugoročni, veruju da će Telekom Srbija biti glavni telekomuikacioni igrač, a sa druge strane stvaraju nam se mogućnost daljeg razvoja u svetu, jer saradnja sa tako velikim svetskim kompanijama nam otvara mogućnost konekcija i lakšeg razvoja u inostranstvu. Sve te velike institucije, da bi uopšte sa vama počele da rade partnerstvo, urade detaljnu analizu vašeg poslovanja - kaže Lučić.

On dodaje da ova saradnja predstavlja dokaz stabilnosti kompanija, uspešnosti i strogog korporativnog upravljanja.

- Saradnja sa toliko finansijskih i velikih institucija je apsolutni dokaz našeg transparentnog poslovanja naše stabilne budućnosti, da mi poslujemo kao jedna velika korporativna kompanija - dodao je on. 

Koji je biznis model Telekoma?

Telekom je vlasništvo države i četiri miliona akcionara, a kako Lučić objašnjava, Telekom nikada nije koristio budžetski novac.

- Saradnja sa ovako velikim institucija je dokaz da mi apsolutno ne donosimo političke odluke, nego biznis odluke i jačamo Telekom Srbiju. Jak Telekom pogotovu u budućem digitalnom razvoju jeste osnova razvoja i čitavog društva. Zato vlasnicima, posebno državi koja je većinski vlasnik i treba da bude u interesu je da Telekom Srbija bude što jači. Apsolutno sve odluke koje donosimo su biznis odluke, drugačije ne bi mogli da opstanemo i tako rastemo na ovom tržištu, koje je telekomunikaciono nije tako lako kao pre 15 godina. Sada imate višestruku konkurenciju, od direktnih konkurenata, tehnoloških konkurenata koji vam preko socijalnih mreža uzimaju deo prihoda. Projekata kao što su Mask i Amazon, koji će satelitima da prodaju internet. Imate višestruku konkurenciju i mnogo dinamičnu tehnologiju - dodao je on. 

Fiksna telefonija

Govoreći o fiksnoj telefoniji, Lučić je naglasio da ona postaje deo paketa.

- Ko ima televiziju ima i fiksnu telefoniju. Mi smo nekada imali 3 miliona korisnika, sada je to spalo na 1,7 miliona. Ono što je dosta bitno, mi smo taj pad zaustavili. Fiksna telefonija što je zanimljivo se još koristi. Ona je sada kao neka dodatna tehnologija uz internet i tv, i dalje je isplativa. Koriste je ljudi za pozive. Bežični telefon je kao mobilni telefon pa ga po stanu ili kući nosite. Imam primere da ga ljudi koriste i za alarme protiv provalnika, jer ta stara tehnologija omogućava da posebno napajanje imafiksni telefon, pa ako provalnik isključi struju, vama i dalje radi telefon. Neki ga čak koristi za elemente o kojima nismo ranije razmišljali – dodao je Vladimir Lučić.

Lučić: Ne dugujemo ništa!

Kakva je atmosfera u biznisu mobilne telefonija?

- Tri velika igrača se fer bore za svoje korisnike raznim kampanjama. Nemate taj koncept negativne kampanje, svi se hvale da imaju najbolje servise, ali nema negativne kampanje. U kablovskoj je potpuno drugačije, jer je naš konkurent zasnovao pre svega svoju kampanju na negativnoj kampanji protiv nas. Na njihovim medijima, imali ste manje pozitivnih vesti o njihovim proizvodima, nego što ste imali o nama – objasnio je Lučić i dodao:

- Mi ne dugujemo ništa. Telekom Srbija, samo ove godine će imati prihoda od 1,2 milijarde evra. Kada se odbiju porezi i plate, mislim da imamo dovoljno sredstava. Ono što je evidentno i što svako mora da prizna je da onaj ko najviše investira u Srbiju, pre svega u optiku je Telekom Srbija

Lučić se osvrnuo i na biznis plan za sledeću godinu.

- Sledeće godine će biti defitivno tender, ali ono što je bitno je da smo mi dosta spremni za 5G mrežu, jer smo instalirali veliki broj repetitora, zato što smo od nekih vendora kao Erikson, uzeli odeđen broj 5G stanica pa instalirali. Faktički čekamo samo dozvolu da ih uključimo i zato što smo partneri sa Vodafonom pa ćemo se potruditida da neke digitalne servise koje se koriste u 5G tehnologiji primenimo odmah kako bi ljudi shvatili šta je zapravo ta mreža. Biznis plan nam je da se fokusiramo na zemlje bivše Jugoslavije što se tiče zapadnog Balkana i dijasporu. Dijaspora je veliki potencijal. Pustili smo Nemačku i započeli smo analizu projekta puštanja virtuelne mreže i u Americi, koristeći mrežu „Deutche telekoma“ i to nam jeste plan. Pored ljudi iz Srbije, tu mislim i da su ljudi iz BiH, Hrvatske, budući naši korisnici, jer mi ćemo biti jedini pravi i legalni distributeri sadržaja i imaćemo digitalne servise za njih. Pojavićemo se i kao provajder mobilnih kartica i moći će da imaju sve servise od nas i to će višestruko povećati prihod Telekoma. Zato će naš fokus sledeće godine biti da tu dijasporu što više podignemo - dodao je Lučić. 

Što se tiče saradnje Telekoma i Amazona, Lučić kaže da je to jedan korak dalje.

- Tu radimo paralelno na tri partnerstva i tu smo krenuli da snimamo prvu seriju "Ožiljak",  pet naših glumaca igraju u njoj. Glavnu žensku ulogu igra Milena Radulović. To će biti jedna od najboljih serija kada izađe, a mi ćemo biti ko-producenti. Takođe, želimo da prodajemo Amazon servise u našem regionu i sada sertifikujemo naše zaposlene da nude njihove servise. To su Cloud servisi i mislim da zajedno sa nama mogu da ponude odlične pakete zansovane na Cloud servisima. Treće, što ćemo zajedno raditi sa Amazonom je na puštanju četiri hiljade satelita na isti način kao Mask. Tako da će oni do 2028. godine imati četiri hiljade satelita. Takav sistem satelitskog interneta omogući će u krajnje ruralnim područjima da se na vrlo jednostavan način pokrije neko područje. Amazonu je potreban jedan takav partner u regionu, a meni je drago što ćemo mi biti partneri - zaključio je Vladimir Lučić u emisiji "Uranak" na televiziji K1.

Ostavite komentar