Naučnici OTKRILI 59 egzoplaneta: Čak 4 bi mogle da budu NASELJIVE - kao ZEMLJA

Izvor: K1info/Tanjug

22/02/2023 > 15:00

Naučnici OTKRILI 59 egzoplaneta: Čak 4 bi mogle da budu NASELJIVE - kao ZEMLJA
Foto: Unsplash.com

Zemlja je jedina planeta za koju sigurno znamo da je moguć život na njoj - ali to očigledno ne znači da nema i drugih.

Modernim teleskopom Karmenas, naučnici u španskoj Almeriji otkrili su 59 egzoplaneta, od kojih bi četiri mogle da budu naseljive.

Egzoplanete su nebeska tela koje kruže oko zvezda, a nalaze se van Sunčevog sistema.

Naučnici su teleskopom posmatrali najbližu solarnu galaktičku okolinu u potrazi za "mogućim stanarima".

Glavni autor studije Injasi Ribas rekao je da je njegov tim, nakon posmatranja 362 obližnje zvezde, tzv.crvene patuljke, otkrio najtačniji broj planeta koje ih prate i koje su slične Zemlji.

- Da je naša galaksija grad, tražili smo samo u našoj stambenoj zgradi, nismo čak ni izašli da istražimo komšiluk - rekao je Ribas.

Kako je naveo, dve od potencijalno naseljivih planeta,  nalaze se u zvezdanom sistemu Tigarden, 12,5 svetlosnih godina od Zemlje, dok druge dve kruže oko zvezde GJ 1002, udaljene manje od 16 svetlosnih godina.

Foto: Pixabay.com

- Ove četiri planete - one iz Tigardena i one iz GJ 1002 spadaju u svetove sa najvećim indeksom sličnosti sa Zemljom - kazao je on.

Osim navedenih egzoplaneta, tim je prikupio i hiljade visokokvalitetnih zapažanja koje drugi specijalisti u ovoj oblasti mogu da koriste za svoja istraživanja.

- To je neka vrsta kovčega sa blagom. Imamo 20.000 visoko preciznih merenja napravljenih sa Karmenesom koje stavljamo na raspolaganje svetskoj naučnoj zajednici - naglasio je Ribas.

U istraživanju je učestvovalo više od 200 specijalista iz 11 španskih i nemačkih institucija, kao što su Centar za astrobiologiju, Institut za astrofiziku Andaluzije, Institut za astrofiziku Kanarskih ostrva i Univerzitet Komplutense iz Madrida, kao i Špansko-nemački astronomski centar Maks Plank.