Kultura > Pozorište

Svetozar Cvetković: Odajem veliko PRIZNANJE GLUMICAMA kako IZLAZE NA KRAJ sa ovim poslom

Cvetković primećuje da stažom glumac dobija na značaju, dok je glumica stalno primorana da "preskače neke pragove koji su prilično bolni"

Izvor: K1info/Tanjug

26/02/2023 > 10:12

podeli vest:

Svetozar Cvetković: Odajem veliko PRIZNANJE GLUMICAMA kako IZLAZE NA KRAJ sa ovim poslom
Foto: Screenshot Tanjug video


Svetozar Cvetković kaže za Tanjug da nastavci serija treba da budu kao drugi čin predstave, ističe žanrovski drugačiju "Crnu svadbu" i egzotični film "Ovuda će proći put", smatra da se sud o Prištini i KiM može donositi tek posle posete tim mestima, i uopšte odaje veliko priznanje glumicama.

Cvetković je rekao da se kod nas snima dosta serija, dobrih i loših. ​Prisetivši se da je u vreme kad je bio klinac na televiziji bila jedna serija u određenom trenutku, Cvetković je dodao da se poslednjih godina snima oko 20 serije istovremeno i da "ne može da bude sve genijalno". Među aktuelnim projektima su serije "Vreme smrti", "Radio Mileva" i druga sezona "Crne svadbe".

- Kad igrate sezone, to je kao prvi čin, drugi čin predstave. Bilo bi dobro da druge sezone imaju nekog smisla, da prate ono što je bilo u prvoj sezoni i da se odvija nekim razvojem koji će interesovati nas i publiku - napomenuo je glumac.

Za "Crnu svadbu" reditelja Nemanje Ćipranića, Cvetković je ocenio da se bavi žanrovski nečim "čime se niko na našoj televiziji nije bavio u poslednjih 40 godina".

Cvetković je dodao da je kod mladog Ćipranića "video da nešto ima, neku ideju kako bi dalje kroz život", a za scenario Strahinje Madžarevića je rekao da je "nešto potpuno drugačije".

Cvetković igra u filmu "Ovuda će proći put" rediteljke Nine Ognjanović, koji je nakon Specijalnog priznanja žirija i nagrade publike za najbolji film američkog Slemdens festivala stigao na FEST, koji je u toku.

Prema njegovim rečima, "Ovuda će proći put" je skromna produkcija snimana u mestu Topli Do, do kojeg vode "putevi koji nisu putevi", a za okruženje sa ljudima iznad 70 godina i vodopadom i čitavo iskustvo kaže da je bilo "fascinantno, apsolutna egzotika".

- 'Slemdens' je pandan 'Sandensu' i zanimljivo da je takav film dobio nagradu publike. Svaka čast da je publika shvatila da se radi o autorskom viđenju sveta i problema, na način koji je potpuno stran nečemu što je američki film - naveo je srpski glumac.

Potrebna nam je realna slika

Cvetković je rekao i da mu je bilo jako zanimljivo da igra na engleskom jeziku uz titlovani prevod predstavu "Balkan Bordelo" njujorške pozorišne kompanije La Mama, u saradnji sa Ateljeom 212 i Kendra pozorištom iz Prištine.

Predstava je igrana u Prištini, Beogradu, Nišu, Ohridu i drugde.

- Kroz sve što smo prošli sa Prištinom i Kosovom, moja ideja bi bila da jako lekovito da ovaj naš narod stekne sliku kako izgledaju Kosovo i Priština, a to ne može čovek da doživi dok ne ode tamo. To nije kako je bilo - naveo je glumac.

Prisetivši se gostovanja u Prištini 1980-ih, Cvetković je naveo da su tada na gradskom korzu Srbi išli jednom stranom, a Albanci drugom.

Prema njegovim rečima, danas jedan deo Prištine "izgleda prilično američki", pošto je ispred svake institucije američka i zastava tzv. Kosova, a izgrađeni su i "auto-putevi kao američki".

Cvetković je naveo i da ni albanski glumci nisu imali realnu sliku Beograda pre gostovanja, ali da im je nakon predstave "super bilo i u Ateljeu 212, oduševljeni su time i kako je publika reagovala".

Zato bi trebalo stalno praviti kulturne razmene kao mali korak, rekao je Cvetković, iako "ne može pozorište da promeni svet i Prištinu i Beograd", pošto je "mnogo toga pogrešno urađeno kroz našu istoriju", da bi sada sve bilo "puj pike ne važi".

Cvetković se prisetio da je još kao mladić ušao u Atelje 212 u kome je rođeno nekoliko kultnih predstava, stvoreno je nekoliko kultnih glumaca i "bife je bio mistično mesto".

Foto: Tanjug/Zoran Žestić

Svetozar Cvetković na konferenciji za medije povodom druge sezone serije "Beležnica profesora Miškovića"

U bifeu Ateljea 212 svojevremeno su se mogle susresti ličnosti kakve su bili Borislav Mihajlović Mihiz, Borka Pavićević, Danilo Kiš, Jovan Ćirilov i drugi, odnosno "krem de la krem intelektualno kreativni i umetnički".

Prema njegovim rečima, nemoguće je biti alternativa i avangarda kao na početku, ali je Atelje tokom godina sačuvao kreativni duh i postao jedno od najznačajnijih beogradskih i srpskih pozorišta.

Oduvek je bilo manje ženskih uloga

Govoreći o usudima svoje profesije, Cvetković je primetio da oduvek ima manje pozorišnih uloga ženskih od muških i da "godinama, stažom glumac dobija na značaju i u prilici je da dobija što više uloga".

S druge strane, glumica je stalno primorana godinama da "preskače neke pragove koji su prilično bolni".

- Od mladih heroina kreće da igra, ne čak ni majke, nego tetke, a od tetki bake. To uopšte nije jednostavno, a sve vreme ste u potrazi za time da igrate nešto što je značajno, a to su dramski pisci pisali za mlade glumice - ocenio je Cvetković.

Prema njegovim rečima, glumica ne može uvek biti mlada, u trenutku rađanja mora "da se odvoji godinu dana od scene, od televizije", a nakon fizičke promene uslovljene materinstvom mora da se vrati u stanje u kojem je bila.

- To je potpuno drugačija vrsta života i zanimanja. Glumicama odajem veliko priznanje i poštovanje kako uspevaju da izađu na kraj sa ovim poslom - naglasio je glumac.

Cvetković trenutno radi na projektu reditelja Miše Radivojevića o Golom otoku, za koji je prikupljeno pola neophodnih sredstava, ali veruje da će taj film "Ostrvo na dnu" biti snimljen do kraja godine.

 

Ostavite komentar