Kultura > Muzika

Bliže se DRUGOJ MILIJARDI - navršilo se TRI DECENIJE OD NASTANKA muzičkog spota starijeg i od YouTube-a

Muzički spot za ""November Rain" grupe Guns N’ Roses, kada je stigao do milijardu pregleda, bio je prvi video iz 90-ih koji je to postigao

Autor: b92.net

19/07/2022 > 09:55

podeli vest:

Bliže se DRUGOJ MILIJARDI - navršilo se TRI DECENIJE OD NASTANKA muzičkog spota starijeg i od YouTube-a
Foto: Youtube PrintScreen


Filmski video "November Rain" grupe Guns N’ Roses, napunio je 30 godina prošlog meseca, a u novom trejleru koji je napravio YouTube potvrđeno je da je to prvi video koji je stariji od samog YouTubea koji je ikada dostigao milijardu pregleda.

YouTube je 14. jula postavio video klip u čast 10 godina od kada je Psy postavio mega-hit "Gangnam Style" na video platformu. U roku od šest meseci, video je sakupio milijardu pregleda, i postao prvi video koji je pokrenuo njihov Klub milijardu pregleda.

Dok su mnoga druga priznanja dodeljena popularnim umetnicima kao što su Džastin Biber, Drejk i Kejti Peri, Guns N’ Roses su dobili posebnu pohvalu. Njihov video iz 1992. "November Rain" bio je prvi video koji je napravljen pre YouTube-a koji je dostigao prekretnicu, što ga je takođe činilo prvim videom iz 90-ih koji je to postigao. Pored toga, "Sweet Child O' Mine" bio je prvi video iz 80-ih koji je dostigao milijardu, što pokazuje koliko je njihova muzika postala vanvremenska.

- Lako je zaboraviti koliko je zaista velika milijarda. Ako je objavljena pre interneta, iako to nije jedina metrika za bezvremenost, to znači da je muzika putovala kroz vreme i da je fandom došao sa njom i evoluirao - rekao je Rajan Tornton, šef kataloga YouTube-a u svom blogu.

Inače, "Bohemian Rhapsody" grupe Queen, bio je prvi video iz 70-ih koji se pridružio Billion Views Clubu.

"November Rain" je prvi put dostigao milijardu pregleda u julu 2018. Epski video duži je od devet minuta, što je mnogo kada se zna da je danas ljudski raspon pažnje dug samo oko osam sekundi (prema tvrdnjama Cross River Therapy). I zapravo je prilično impresivno da sada ima skoro 2 milijarde. Međutim, ova prava filmska, misteriozna priča, verovatno ima mnogo veze sa popularnošću filmskog videa.

Na primer, još uvek nemamo pojma kako bivši model i bivša verenica Eksla Rouza, Stefani Sejmur umire na snimku, iako ima nekih teorija, a još uvek ne znamo ni ko je tip koji je skočio na svadbenu tortu. Znamo, međutim, da su dve scene koje se najviše reproduciraju tokom video snimka Slešov legendarni solo na u pustinji i sahrana, zahvaljujući novoj funkciji "najviše reproducirano" na sajtu.

MTV je 2009. izvestio da je snimanje ovog videa bend koštalo 1,5 miliona dolara, što ga je učinilo najskupljim videom u trenutku objavljivanja. Ali, s obzirom na broj pregleda koje ima, za grupu je to bilo mudro ulaganje. Osim toga, napravljena je i kul trilogija, uparena sa video snimcima za "Don't Cry" i "Estranged".

Ostavite komentar