Kultura > Film/TV

ASTROFIZIČAR Nil de Gras Tajson OTKRIO: Evo koji filmovi KRŠE NAJVIŠE ZAKONA FIZIKE u minutu

Popularni naučnik nedavno je ipak pronašao novi naučno-fantastični adut koji je skinuo sa trona navedeno ostvarenje

24/09/2023 > 18:50

Foto: Youtube PrintScreen/Rotten Tomatoes Classic Trailers

U intervjuu za emisiju "The Jess Cagle Show" na SiriusXM-u, u cilju promocije svoje nove knjige "To Infinity and Beyond", astrofizičar Nil de Gras Tajson pomenuo je naučne greške u filmovima "Armageddon" i "Moonfall".

- Rekli ste da "Armageddon" krši više zakona fizike u minuti nego bilo koji drugi film ikada snimljen - započeo je Kejgl.

Nil de Gras Tajson se složio i dodao:

- To sam mislio dok nisam video "Moonfall". To je film sa Hale Beri koji je izašao tokom pandemije - Mesec se približava Zemlji i oni saznaju da je šupalj i da unutra živi biće napravljeno od stena i da su misije Apola zaista išle da ga posete, da hrane to biće, i jednostavno nisam mogao da izdržim, pa sam rekao: "Dobro, mislio sam da je 'Armageddon' čvrsto držao prvo mesto, ali očigledno je da ipak nije tako.

Kejgl je spomenuo da bi mnogo jednostavnije bilo da su u filmu "Armageddon" izbacili asteroid iz njegove putanje, zbog čega je Nil de Gras Tajson naveo scenu sa "Terminatorom".

- Sve što treba da uradite je da ga samo malo gurnete, i ako to uradite dovoljno rano, ako ga gurnete jedan centimetar u sekundi udesno, on će nastaviti da se pomera jer u svemiru nema trenja. Ako to uradite onda asteroid može da prođe ispred Zemlje umesto da udari u nju, ili možete da ga usporite tako da prođe iza. To su dva načina da ga prilagodite. Dakle, da. Znate šta je to? To je kao u Terminatoru gde želim da ubijem vaše roditelje da se nikad ne biste rodili. Stvarno? Sve što treba da uradite je da sprečite roditelje da se sretnu ili da ih zamolite da imaju seks 20 minuta kasnije. To će stvoriti drugačiji zigot i nećete se roditi, tako da filmovi ponekad preteruju u svojim rešenjima problema - zaključio je poznati astrofizičar.

"Moonfall", koji je napisao, režirao i producirao Roland Emerih, prati dvoje bivših astronauta (Hale Beri i Patrik Vilson) zajedno sa teoretičarom zavere (Džon Bredli) koji otkrivaju skrivenu istinu o Zemljinom mesecu kada se iznenada pomeri iz svoje orbite.

Inače, iako je pravi astronaut bio konsultant na snimanju filma, kad god bi prišao Emerihu i rekao, "to nije moguće", dobio bi odgovor da se ne opterećuje jer je "to samo film".

Film objavljen u januaru 2022. godine doživeo je fijasko na blagajnama.