ZBOG OVE LUTKE LJUDI SE TUKU, A ON BROJI MILIONE Ovaj čovek je kralj LABUBU imperije (FOTO)
podeli vest:

Labubu – tajanstvena lutkica-poklon moda s devet zuba, velikim ušima i neobičnim šarmom – postala je globalni kolekcionarski hit čija popularnost danas dostiže neverovatne razmere. Ali ko je čovek iza ove priče?
Kreator: Kasing Lung
Labubu je originalno stvorio Kasing Lung, hongkonški umetnik rođen 1972. godine, sa porodičnim korenima u Evropi. Tako je nastala serija “The Monsters” inspirisana nordijskom mitologijom, iz koje je Labubu, vilinska kreatura neobičnog izgleda, izronila na svetlo dana 2015. godine.

Kompanija: Pop Mart i osnivač Vang Ning
Nakon što je proizvedena preko How2Work (2015–2019), prava za masovnu distribuciju dobila je Pop Mart, kineski gigant specijalizovan za “blind box” figure od 2019. godine. Osnivač i izvršni direktor Pop Marta je Vang (angl. Wang) Ning, koji je kompaniju pokrenuo 2010. godine, uz inicijalni kapital od 30.000 USD.
Eksplozija profita
Krajem 2020. godine Pop Mart je izašao na berzu u Hong Kongu, a potražnja za Labubu figuricama eksplodirala je – u jednom danu su akcije kompanije porasle za više od 13%, a Vang Ning je u tom periodu zaradio 1,6 milijardi USD, čineći ga milijarderom iz noći u noć. Strategija zasnovana na “mystery box” principu i FOMO psihologiji (strah od propuštanja) pokazala se kao izuzetno profitabilna.
Globalni uticaj i srpsko tržište
To nije samo kineski fenomen – poznate ličnosti Rijane i Kim Kardašijan nose Labubu kao statusni simbol na luksuznim torbama.
Psihologija trenda
Stručnjaci ukazuju na kombinaciju osećaja pripadnosti, kolekcionarskog uzbuđenja i psihološkog efekta “što je ređe, to se više želi”. Cene često prelaze 200–300 €, a redovi ispred radnji i pojavljuju se sukobi radi osvajanja novog izdanja.
Za svetski fenomen maltiplikovanog brenda poput Labubu stoje dve ključne figure – Kasing Lung, umetnički autor, i Vang Ning, poslovni vizionar koji je izgradio imperiju blind-kutija. Njihova saradnja spojila je kreativnost i tržišnu strategiju, rezultujući trendom koji podseća na savremenu “pop-kulturu u pokretu”. U Srbiji, fenomen tek dobija na snazi – da li je to jasna industrijska prilika, estetski eksperiment ili kratkotrajni hir – tek ćemo videti.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar