Fun Box > Tehnologija

CHAT GPT UVODI REKLAME? Programer otkrio kod koji će mnoge razočarati - počinje se sa naplaćivanjem

Autor: Andrea Jovanović

01/12/2025 > 18:24

podeli vest:

CHAT GPT UVODI REKLAME? Programer otkrio kod koji će mnoge razočarati - počinje se sa naplaćivanjem
Foto: Shutterstock


Ugodni razgovori sa OpenAI-jevom ChatGPT aplikacijom uskoro bi mogli biti prekinuti oglasima, sudeći prema otkriću softverskog inženjera koji je analizirao programski kod eksperimentalne verzije aplikacije popularnog čatbota, piše portal Futurism.

Inženjer Tibor Blaho uočio je desetak linija koda u najnovijoj beta verziji ChatGPT aplikacije za Android, označenih kao „feature ads“. Kod sadrži i komercijalne pojmove poput „search ad“, „search ads carousel“ i „bazaar content“, što jasno ukazuje na integraciju oglasnih funkcija.

Ovo je još jedan u nizu znakova da se OpenAI priprema da monetizuje stotine miliona svojih korisnika. Pritisak na kompaniju raste jer mora da dokaže profitabilnost, s obzirom na to da troškovi razvoja i kapitalni izdaci za veštačku inteligenciju prevazilaze prihode od pretplata.

 

 

Protivrečne izjave iz OpenAI-ja

Rukovodstvo OpenAI-ja do sada je bilo suzdržano po pitanju oglasa. Prošlog decembra finansijska direktorka Sara Frajar izjavila je za Financial Times da kompanija, procenjena na pola biliona dolara, istražuje model oglašavanja, ali je potom ublažila izjavu rekavši da „nema aktivnih planova za oglašavanje“.

Slične protivrečne poruke slao je i izvršni direktor Sam Altman. Iako je ideju o oglasima jednom nazvao „uznemirujućom“ i „poslednjim utočištem“, ove godine je rekao da nije „potpuno protiv“ oglašavanja i da očekuje da će to „isprobati u nekom trenutku“. Pritom je pohvalio Instagramov model oglašavanja, koji je često na meti kritika korisnika.

Znakovi su već bili prisutni

Uprkos porukama rukovodstva, znaci upozorenja prisutni su već neko vreme. Financial Times je izvestio da OpenAI zapošljava vrhunske stručnjake za oglašavanje od rivala poput Gugla i Mete i objavljuje konkurse za poslove u tom sektoru.

Prošlog meseca The Information je objavio da kompanija razmatra prikazivanje personalizovanih oglasa zasnovanih na memoriji interakcija korisnika sa čatbotom. U izveštaju se navodi da je AI startup zaposlio stotine bivših radnika Mete, kompanije kojoj je 2023. godine čak 98 odsto od 130 milijardi dolara prihoda dolazilo od oglasa.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar