Fun Box > Automobili

ŠTA SRBI NAJVIŠE VOLE DA VOZE: Detaljni podaci o prodaji na tržištu automobila u Srbiji, jedan model je neprikosnoven

Dizel automobili, koji su nekada činili većinu, sada zauzimaju samo 12,7 odsto tržišta, što jasno pokazuje trend napuštanja dizel tehnologije u korist ekološki prihvatljivijih pogona

Autor: Vladimir Ristić

Izvor: Uvoznici vozila

13/10/2025 > 20:30

podeli vest:

ŠTA SRBI NAJVIŠE VOLE DA VOZE: Detaljni podaci o prodaji na tržištu automobila u Srbiji, jedan model je neprikosnoven
Foto: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ


U Srbiji je tokom prvih šest meseci 2025. godine registrovano 18.902 nova vozila, što predstavlja rast od 3,5 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Tržište novih automobila nastavlja da raste, iako nejednakim tempom u svim segmentima – dok se putnička vozila prodaju sve više, laka komercijalna beleže pad, a motocikli i skuteri doživljavaju pravu ekspanziju.

Škoda je lider u prodaji

Prema podacima Asocijacije uvoznika vozila i delova Srbije, apsolutni lider i dalje je Škoda, koja je u prvoj polovini godine prodala 3.837 novih vozila, čime je zadržala ubedljivo prvo mesto na domaćem tržištu. Na drugom mestu je Toyota sa 1.908 prodatih vozila, dok treću poziciju zauzima Volkswagen sa 1.315 registracija.

Top 10 lista najprodavanijih marki novih vozila u Srbiji izgleda ovako:

Škoda – 3.837 vozila

Toyota – 1.908

Volkswagen – 1.315

Renault – 1.312

Fiat – 976

Dacia – 975

Hyundai – 946

BMW – 921

Citroën – 823

Audi – 583

K1info

Zanimljivo je da je Škoda povećala prodaju u odnosu na prošlu godinu, kada je u istom periodu prodala 3.573 automobila, dok je Toyota, uprkos rastu, i dalje na gotovo dvostruko manjem rezultatu.

Hibridi u naletu, dizel u padu

Tržište jasno pokazuje promenu u preferencijama kupaca.

U segmentu putničkih vozila (M1), koji broji 16.473 nova automobila, benzinci i dalje vode sa 47,5 odsto udela (7.836 vozila), ali se hibridi približavaju sa čak 36,6 odsto udela (6.039 vozila). Električna vozila još uvek su na margini, sa 0,98 odsto (161 vozilo), ali i taj broj beleži rast.

Dizel automobili, koji su nekada činili većinu, sada zauzimaju samo 12,7 odsto tržišta, što jasno pokazuje trend napuštanja dizel tehnologije u korist ekološki prihvatljivijih pogona.

Pad kod lakih komercijalnih vozila, rast dvotočkaša

Za razliku od automobila, tržište lakih komercijalnih vozila (N1) zabeležilo je pad od više od 21 odsto – prodato je 2.429 vozila, u poređenju sa 3.098 u istom periodu prošle godine.
Ipak, u toj kategoriji i dalje dominira dizel pogon sa 74,6 odsto udela.

Suprotno tome, kategorija L (motocikli, mopedi i skuteri) pokazuje pravi bum: prodato je ukupno 5.321 dvotočkaš, što predstavlja rast od gotovo 30 odsto. Najveći skok zabeležen je kod skutera – čak 48 odsto više nego prošle godine.

FOTO TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ

Tržište koje se menja – i dalje pod znakom Škode

Podaci jasno pokazuju da se domaće tržište menja, ali i da Srbija prati evropske trendove: sve više hibrida, manje dizela, rast interesovanja za skutere i motocikle.
Ipak, jedno ostaje isto – Škoda je i dalje neprikosnovena. Pouzdanost, praktičnost i stabilna servisna mreža čine je najlogičnijim izborom prosečnog kupca novog automobila u Srbiji.

Ostavite komentar