Kompanija Amazon je koristila niz nezakonitih strategija za povećanje profita u svojoj onlajn maloprodajnoj imperiji, uključujući algoritam koji je podizao cene koje američka domaćinstva plaćaju i izvlačeći više novca od nezavisnih trgovaca, čime je uvećao prihod za više od milijardu dolara, navodi američka Federalna komisija za trgovinu (FTC) u novom sudskom podnesku. 
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
Tužba FTC-a je podneta u septembru, ali je sada dopunjena.
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                    
                                                                            
                                            pročitajte još
                                                                                                                                            
    
    
        
        Kupci će moći da biraju između više od 500 lekova, među kojima su uobičajena sredstva za stanja poput gripa ili upale pluća
        
            
                            19.10.2023
                    
                    
                Tehnologija
            
             
                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
    
    
        
        Šef Amazona Endi Džesi pooštrio kriterijume za posao
        
            
                            31.08.2023
                    
                    
                Čuvarkuća
            
             
                                                                                                                                              
                                                                            
                                     
                                                                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        Amazon, koji ima milijardu artikala u svojoj onlajn ponudi, kreirao je tajni algoritam pod internim nazivom "Projekat Nesi" da identifikuje specifične proizvode za koje predviđa da će druge onlajn prodavnice pratiti povećanje cena Amazona, prenosi Economic Times.
                                                                            
                                        
                                                                                    
                                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                        
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        -'Projekat Nesi' je korišćen za ekstrakciju više od milijardu dolara direktno iz džepa Amerikanaca - saopštio je FTC.
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
Portparol Amazona Tim Dojl rekao je da FTC "pogrešno karakteriše" alat za određivanje cena i da je kompanija prestala da ga koristi pre nekoliko godina.
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
- Nesi je korišćena da pokuša da spreči usklađivanje cena kompanije koje bi dovelo do neuobičajenih ishoda da cene postanu toliko niske da su neodržive - rekao je Dojl.
                                                                            
                                        
                                                                                    
                                                        
                                                                                                                                                                                                                                                                                        
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                    
                                                                            
                                            pročitajte još
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
    
    
        
        Roditelji su tužili Amazon zbog smrti tinejdžera koji su izvršili samoubistvo konzumirajući natrijum nitrit koji su kupili preko interneta
        
            
                            28.06.2023
                    
                    
                Svet
            
             
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
    
    
        
        Korisnicima je automatski obnavljana pretplata i otežano otkazivanje usluge uz pomoć  "manipulativno" dizajnirane web stranice
        
            
                            22.06.2023
                    
                    
                Čuvarkuća
            
             
                                                                                                                                              
                                                                            
                                     
                                                                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        FTC je Nesijev algoritam nazvao "nelojalnom metodom konkurencije" jer manipuliše drugim onlajn prodavnicama da podižu cene, dozvoljavajući Amazonu da uradi isto.
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
                                                                                                    
                                
                                                                                                        
FTC takođe optužuje Amazon da je pokušavao da sakrije informacije o operacijama od antimonopolskih organa, koristeći funkciju poruke koja nestaje u aplikaciji za razmenu poruka Signal, i navodi da je kompanija uništila komunikaciju od juna 2019. do početka 2022.
                                                                            
                                        
                                                                                                                                                                                                                                
                                
                                                                                                        
                                                                                                                                                                                        
                            
                             
    
    
                         
                    
Ostavite komentar