VAŽAN KORAK DO BEOGRADSKOG METROA Nova faza saradnje sa kineskim partnerima
podeli vest:

Delegacija JKP "Beogradski metro i voz", predvođena direktorom Andrejom Mladenovićem, boravi u zvaničnoj poseti Kini i prvog dana posete održan je niz sastanaka u sedištu kompanije PowerChina u Pekingu, jednom od vodećih svetskih izvođača u oblasti infrastrukture, energetike i građevinarstva.
Ova renomirana kineska kompanija je glavni izvođač radova na izgradnji Linije 1 beogradskog metroa. Tokom posete istaknuta je važnost do sada potpisana tri strateška ugovora sa ovom kompanijom, ukupne vrednosti oko milijardu evra, saopštio je "Beogradski metro i voz".
Ugovor za Depo Makiš obuhvata izgradnju operativno kontrolnog centra i pripadajućih hala i objekata, dok su ugovori o izgradnji metroa podeljeni na tri lota od kojih su do sada potpisana dva ključna i u toku su pregovori za lot tri. Ova podela na lotove omogućava neometano sprovođenje svih aktivnosti i radova na prvoj fazi Linije 1, uključujući nabavku i proizvodnju TBM mašina, iskope i pripremne radove, izgradnju tunela, stanica i prateće infrastrukture.
Delegacija će posetu Kini nastaviti obilaskom proizvodnog pogona fabrike kompanije za tešku industriju kineske železničke gradnje (CRCHI – China Railway Construction Heavy Industry), zadužene za izradu TBM (TBM - Tunnel Boring Machine) za potrebe beogradskog metroa.
ŠTRAJK KONTROLORA LETENJA U BEOGRADU ŠTETI AVIO-KOMPANIJAMA Rajaner traži od EK da zaštiti prelete
Zbog štrajka za 2 dana odloženo 99 letova!
23.08.2025
BiznisOve mašine, poznate i kao "krtice", ključne su za iskopavanje tunela i predstavljaju jedno od najznačajnijih ulaganja u savremenu tehnologiju u okviru projekta. Oba TBM-a biće dopremljena u Beograd u drugoj polovini 2026. godine, čime će početi najzahtevnija i najvažnija faza izgradnje metroa.
Ovaj segment posete Kini je značajan jer će se JKP "Beogradski metro i voz" upoznati sa kompletnom metodologijom, detaljima i procedurama izrade mašina, na licu mesta.
"Ovo je ključni korak u realizaciji projekta koji menja lice Beograda. Dolazak TBM-ova označava početak najsloženije i zapravo najvažnije faze radova - iskopavanja tunela. Saradnja sa PowerChina i CRCHI garantuje da će Beograd dobiti najmoderniji metro sistem u ovom delu Evrope", izjavio je direktor JKP "Beogradski metro i voz".
Andreja Mladenović. Predsednik kompanije Power China Railway Zhang Haiku je rekao da za tu kompaniju koja gradi metroe u više od 40 svetskih gradova izgradnja beogradskog metroa predstavlja jedan od prioriteta i veliki izazov da se u Evropi na ovaj način prokažu u pravom svetlu.
"Izgradili smo više od hiljadu kilometara metro tunela, a samo u ovom trenutku na izgradnji metroa u okviru 16 različitih projekata radi 51 TBM na iskopu tunela ukupne dužine 260 kilometara. U narednom periodu kompanija Power China će uključiti svoje najbolje stručnjake da svojim iskustvom i znanjem doprinesu najboljem mogućem kvalitetu izgradnje metroa u vašem gradu", rekao je on.
Poseta Pekingu još jednom potvrđuje posvećenost i poverenje u strateško partnerstvo Srbije i Kine, sa zajedničkim ciljem da Beograd do kraja 2030. dobije efikasan, bezbedan i moderan metro sistem.
BONUS VIDEO
OVO SU BILI NAPRODAVANIJI BRENDOVI NA BALKANU PRE VIŠE DECENIJA - Na listi piće "kokta" i začin "vegeta"
Pitajte vaše ukućane koji proizvod im je najviše ostao u sećanju
22.08.2025
Čuvarkuća
Ostavite komentar