Ekonomija > Biznis

SRPSKI NETFLIX I EMMY NAGRADE Evo šta Telekom donosi gledaocima!

Izvor: K1info

04/06/2025 > 12:14

podeli vest:

SRPSKI NETFLIX I EMMY NAGRADE Evo šta Telekom donosi gledaocima!
Foto: K1info


Telekom Srbija, kao lider u oblasti telekomunikacija u jugoistočnoj Evropi, postavio je sebi novi i izuzetno ambiciozan cilj – prodor na globalnu scenu, sa posebnim akcentom na američko tržište. Da li biznis može da ruši sve granice, pa čak i političke barijere? Kakvi su konkretni planovi kompanije za pozicioniranje u SAD? O svemu tome govorio je Vladimir Lučić, generalni direktor Telekom Srbija, gostujući u emisiji "Uranak" na televiziji K1.

- Radimo testiranja i koristićemo jednu od najboljih firmi u Americi - izjavio je Lučić.

- Na američkom tržištu smo već prisutni – imamo firmu koja posluje oko tri godine i trenutno broji oko 15.000 korisnika televizije. Do početka sledeće godine tu ponudu ćemo proširiti i na mobilnu telefoniju - dodaje on.

Kako je pojasnio, svi korisnici u Americi dobiće mogućnost da koriste Telekom Srbija SIM karticu i komuniciraju s regionom bez dodatnih troškova. 

- Korisnici neće morati da menjaju svoj broj – moći će da ga prenesu sa bilo koje američke mreže na našu. Imaće konkurentan paket prilagođen američkom tržištu, sa mogućnošću neograničenih razgovora ka Srbiji bez rominga kada su u domovini, i pristupom više od 300 televizijskih kanala putem televizije i mobilnog telefona - naglasio je Lučić.

On je takođe istakao da Telekom Srbija koristi model iznajmljivanja radio mreža, što omogućava veću fleksibilnost i povoljnije cene.

- To nam daje mogućnost da samostalno kreiramo pakete i lako menjamo operatera, što nas čini konkurentnim i na američkom tržištu.

Kao primer uspešnog poslovanja naveo je rezultate u zapadnoj Evropi: 

- Austrija i Nemačka su nam pokazale da smo na pravom putu. Ove godine očekujemo više od 50 miliona evra prihoda u Austriji, Nemačkoj i Švajcarskoj. Broj korisnika je premašio 400.000, od čega je preko 250.000 aktivnih mobilnih korisnika, pre svega u Austriji i Nemačkoj. Zanimljivo je da oko 10 odsto čine domaći korisnici – Austrijanci i Nemci.Širimo se na najprofitabilnija tržišta, uzećemo jedan deo dijaspore. Mi smo legalni jedini operater svih kanala. Jedina konkurencija su nam piratski kablovski operateri - rekao je Lučić i objasnio, ali ističe da će te firme uskoro biti ugašene, jer pored toga što nelegalno daju televiziju, rade i utaju poreza.

- Oko milion domaćinstava u severnoj Americi i Evropi koristi piratske operatere. Polako će se sve to dovesti u red - objasnio je. 

Telekom Srbija i izazovi na Kosovu i Metohiji: Diskriminacija i političke barijere

Pored širenja na međunarodno tržište, Telekom Srbija se suočava i sa ozbiljnim izazovima na domaćem terenu, tačnije na teritoriji Kosova i Metohije. Generalni direktor kompanije Vladimir Lučić istakao je da je tokom posete Sjedinjenim Američkim Državama iskoristio deo vremena kako bi o situaciji informisao ključne ljude u američkoj administraciji.

 - Iskoristio sam pola svog vremena da upoznam ljude u Stejt departmentu, ali i kongresmene, o situaciji na Kosovu i Metohiji - rekao je Lučić.

- Naša kompanija ima ozbiljan problem na teritoriji gde prištinska administracija krši čak i sopstvene zakone kako bi diskriminisala jednu kompaniju – samo zato što joj se ne sviđa ko je njen vlasnik.

On je podsetio da je Briselskim sporazumom predviđeno da Telekom Srbija dobije dozvolu za rad na Kosovu i Metohiji, ali da se sada pokušava njeno ograničavanje. 

- Pokušavaju da ne izdaju treću licencu, jer strahuju da ćemo mi pobediti na tenderu. Međutim, na biznis jeziku – koji svi oni razumeju – jasno je da smo mi u pravu. Moram da napomenem da onda kada je bio najveći udar Kurtijeve administracije da nas ugase, stvarno su stali u našu zaštitu.

Pored administrativnih prepreka vezanih za izdavanje licenci, Telekom Srbija se suočava i sa novim, praktičnim problemima na terenu. Generalni direktor Vladimir Lučić ukazuje na poslednje pokušaje uzurpacije imovine u vlasništvu Pošte Srbije, u kojoj Telekom ima postojeću infrastrukturu.

- Ako sada neko uzme zgrade Pošte i uzurpira ih, pa se odjednom pojavi novi vlasnik, dolazimo u potpuno novu i neizvesnu situaciju - istakao je Lučić i dodao:

- Sada se direktor Pošte Kosova proglašava za vlasnika tih objekata, a mi u tim prostorijama imamo centrale telefonije koje fizički ne možemo da izmestimo. To postaje ozbiljan problem.

On je upozorio da bi ovakva promena mogla da dovede do dodatnih troškova i komplikacija za kompaniju.

- Ako smo imali ugovor sa Poštom Srbije, sada bi taj novi ‘vlasnik’ mogao da nam traži zakupninu pod nepoznatim uslovima – ili čak da nas izbaci. Preko noći nam se menja vlasnik, menja se pravni osnov korišćenja prostora, a uslovi su potpuno neizvesni.

Lučić dodaje da je Telekom Srbija o ovome jasno govorio i u Briselu.

- Rekli smo da očekujemo razum i odgovornost sa svih strana. Ovo nije obična situacija – neko pokušava da otme objekte Pošte kako bi pokušao da iseli Telekom iz prostora u kojem funkcioniše ključna telekomunikaciona infrastruktura.

Pritisci na srpsku zajednicu i institucije: Gašenje kulturnih udruženja i neizvesna budućnost

Generalni direktor Telekom Srbija, Vladimir Lučić, osvrnuo se i na širu društveno-političku situaciju na Kosovu i Metohiji, posebno na pritiske kojima je izložena srpska zajednica i njene institucije. Kako je naveo, situacija poprima apsurdne razmere.

- Dolazimo do apsurda – gase se čak i kulturno-umetnička društva - upozorio je Lučić. 

- U Nemačkoj ih imate preko 300, a ovde ih sada iseljavaju. To pokazuje nameru da se sistematski suzbije prisustvo srpskih institucija i identiteta.

Govoreći o pokušajima međunarodnog posredovanja, istakao je da je ohrabren neformalnim razgovorima sa predstavnicima američke administracije, ali da ostaje pitanje da li će oni imati stvarni uticaj.

- Oni su stvorili tzv. nezavisno Kosovo i pitanje je koliko su spremni da pritisnu Kurtijevu administraciju. Ljudi tamo žive u teškim uslovima, pod konstantnim pritiscima. Kurtijeva vlast svakodnevno sprovodi akcije koje unose nemir – namerno ostavljaju prostor za stalna iznenadna upadanja i provokacije.

Lučić je izrazio uverenje da sadašnja američka administracija razume ozbiljnost situacije i da bi mogla da preduzme odlučnije korake.

- Verujem da će ova administracija biti oštrija prema Kurtijevoj politici i da će stati u zaštitu imovine srpskih kompanija, ali i rešiti pitanje Zajednice srpskih opština – da se konačno definiše šta Srbi mogu da očekuju od tih institucija. Kurti sada ide toliko daleko da želi da ukine čak i Crveni krst i kulturno-umetnička društva.

Ekspanzija korisničke baze i pametni strateški potezi: Telekom Srbija jača lidersku poziciju

Tokom gostovanja u emisiji "Uranak" na televiziji K1, Vladimir Lučić, generalni direktor Telekom Srbija, istakao je značajan rast broja korisnika televizijskih usluga.

- U Srbiji smo imali 420.000 korisnika, a sada, sa završetkom ove akvizicije, imamo preko milion i po. Četiri puta smo povećali broj korisnika - rekao je Lučić, naglašavajući da je to rezultat pažljivo osmišljene strategije.

On je dodao da je kompanija prepoznala pravi trenutak da se pozicionira kao dominantan igrač na tržištu, ne samo kao kablovski operater, već i kao proizvođač sopstvenog sadržaja.

- Dali smo sve naše kanale i konkurenciji, što se pokazalo kao izuzetno dobar potez. Za Arenu je to bio ogroman plus – pored prihoda od naknade, značajno je porastao i prihod od marketinga.

Lučić je naglasio da je zahvaljujući ovakvom pristupu Telekom uspeo da značajno racionalizuje troškove.

- Danas sportska prava plaćamo četiri puta manje nego što je to bio slučaj u periodu kada je Sport Klub dominirao tržištem.

Na kraju je podvukao da se pažnja sada usmerava ka sledećem velikom izazovu – obnovi sportskih prava za Arenu do 2029. godine, čime će se osigurati dugoročna stabilnost i konkurentnost u sportskom TV segmentu.

Telekom Srbija menja pristup televizijskom sadržaju: Manje kanala, više produkcije i sopstvena “Netflix” platforma

Generalni direktor Telekom Srbija, Vladimir Lučić, otkriva da kompanija planira značajne promene u ponudi televizijskih kanala.

- Drugačije sagledavamo sve kanale. Dugoročno ćemo smanjiti broj kanala, ali nećemo smanjiti investicije u produkciju – naprotiv, povećaćemo ih - ističe Lučić.

Telekom Srbija planira da se postepeno okrene digitalnoj budućnosti kroz razvoj vlastite streaming platforme, koju je Lučić nazvao “naš Netflix”.

Cilj je da se kroz ekskluzivne serije i kvalitetan sadržaj u narednih deset godina ostvari potpuna transformacija u načinu na koji publika konzumira medije.

- Deca danas više ne gledaju televiziju na tradicionalan način. Snaga interneta omogućava pristup sadržajima sa celog sveta, a ako imate sadržaj popularan među dijasporom, milioni ljudi će moći da ga gledaju putem interneta - objašnjava Lučić.

Ovaj strateški zaokret pokazuje da Telekom Srbija ozbiljno pristupa digitalizaciji i novim trendovima u medijima, spreman da odgovori na potrebe savremenih gledalaca i pruži im sadržaje dostupne bilo kada i bilo gde.

Kablovska i satelitska televizija preuzimaju primat

Generalni direktor Telekom Srbija, Vladimir Lučić, ističe da medijski trendovi u regionu jasno pokazuju da tradicionalni nacionalni kanali gube primat, dok kablovski i satelitski servisi postaju dominantni. Kao primer naveo je Sloveniju, gde jedino Javni servis ima nacionalnu frekvenciju, ali je najgledaniji kanal upravo kablovski.

- To će se dogoditi i kod nas - kaže Lučić, naglašavajući da je digitalizacija televizijskih usluga već dostigla veliki nivo. 

- Preko 95 odsto korisnika u Srbiji je digitalizovano – bilo da koriste kablovsku ili satelitsku televiziju. Pokriven je i ruralni deo, zahvaljujući Totalu i Msatu. Prolazi vreme nacionalnih frekvencija - dodao je.

Polufinale žiriranja za prestižnu Emmy nagradu u Srbiji – početak velike priče

- Da, da, biće u petak 13. - potvrdio je izvor blizak produkciji, najavljujući polufinale žiriranja za jednu od najprestižnijih nagrada – Emmy. Ovo je veliki uspeh za domaću produkciju i potvrda da su naši kreatori zauzeli značajno mesto na globalnoj sceni.

- Veoma mi je drago što smo zajedno sa Amazonom napravili jednu veoma popularnu seriju na njihovoj platformi. Sada kada su takvi odnosi uspostavljeni, ovo će postati naša svakodnevica - dodao je sagovornik.

Događaj će biti održan u hotelu Radisson.

Investicije u domaću i regionalnu produkciju: Telekom Srbija gradi budućnost

- Naš budžet za domaću i regionalnu produkciju biće znatno veći, posebno za filmove, serije, dokumentarne emisije i sportski sadržaj - najavio je generalni direktor Telekom Srbija.

Istakao je da će se u budućnosti smanjiti udeo stranog sportskog sadržaja, koji će biti višestruko manji nego do sada.

Ovaj sadržaj biće ključni deo nove platforme koju Telekom razvija.

- Postali smo vlasnici Avala i Dunav filma na 99 godina. Sve što su ti filmski studiji proizveli od 1945. godine sada digitalizujemo kako bismo obogatili biblioteku i učinili te brendove dostupnim na našim kanalima. To će biti naša najveća snaga - istakao je.

- Za deset godina biće tu globalni giganti poput Amazona i Netflixa, ali tržištu će i dalje trebati regionalna platforma koja donosi vesti, sport i lokalni sadržaj – i to ćemo biti mi - zaključio je Lučić, ukazujući na strateški plan za dugoročni razvoj i osnaživanje domaće produkcije.

BONUS VIDEO:

 

Ostavite komentar