OD BEOGRADA DO POŽEGE ZA SAT VREMENA Evo šta nas deli do otvaranja najzahtevnije deonice auto-puta
podeli vest:

U toku su poslednje pripreme za otvaranje nastavka auto-puta „Miloš Veliki“, deonice do Požege. Komplikovan i nepredvidiv brdsko-planinski teren zapadne Srbije predstavljao je izazov za srpske neimare, kako bi izgradili jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u zemlji.
Bezbednije, kvalitetnije i kraće vreme putovanja, najavljuju iz „Puteva Srbije“ pred otvaranje deonice auto-puta "Miloš Veliki" od Pakovraća do Požege.
Poslednje provere
Dinamiku radova, kao i puštanje u saobraćaj, diktirala je sama priroda. U toku su tehničke provere i testiranje bezbednosti. Na 150. kilometru od Beograda nalazi se naplatna stanica Prilipac, odakle će se račvati dva nova auto-puta – prema Crnoj Gori i Boljarima, i ka Kotromanu i BiH.
- Naplatna stanica imaće šest saobraćajnih kanala. Putovanje od Beograda do Požege trajaće ukupno nešto više od sat vremena kada se deonica uskoro pusti u saobraćaj. Neposredno pre naplatne stanice nalazi se petlja Prilipac, ujedno i poslednja na deonici auto-puta koji će biti pušten u saobraća - kaže Miodrag Poledica, pomoćnik direktora JP "Putevi Srbije".
Građena po svim svetskim standardima, deonica duga oko 19 kilometara obuhvata tunele ukupne dužine skoro tri kilometra, tri petlje, kao i brojne mostove i vijadukte.
- Tuneli Laz i Munjino brdo, po projektu i u skladu sa izvedenim stanjem, imaju po 11 poprečnih prolaza koji služe za evakuaciju. Od tih 11, u svakom tunelu nalaze se po dva velika prolaza sa vratima za evakuaciju vozila, kao i devet prolaza za evakuaciju pešaka i malih putničkih vozila - ističe Ivan Terzić, u ime JP "Putevi Srbije".
Nadgledanje bezbednosti
Na samoj deonici, o bezbednosti na putu i prolasku kroz najduže tunele staraće se operativni centar, gde će zaposleni nadgledati bezbednost svih putnika.
- Iz tunelskog operativnog centra vršiće se monitoring saobraćaja u trenutno najduža dva tunela u Srbiji – Laz i Munjino brdo. Zaposleni u ‘Putevima Srbije’ će putem video-nadzora imati mogućnost automatske detekcije incidenata - navodi Poledica.
Terzić dodaje da su tuneli opremljeni u skladu sa najvišim bezbednosnim standardima – na svakih 250 metara nalazi se hidrantska niša, kao i SOS niša u kojoj su smešteni protivpožarni aparati i SOS telefoni.
- Građani, ako se nađu u problematičnoj situaciji, mogu se u tunelskoj niši preko SOS telefona obratiti našem tunelsko-operativnom centru - ukazuje Terzić.
Otvaranjem nove deonice auto-puta "Miloš Veliki", zapadna Srbija postaje bliža za nove investicije, otvara se prostor za bolji život građana, a pre svega, povećava se bezbednost u saobraćaju.
Od kada je otvoren auto-put od Beograda do Čačka, broj saobraćajnih nezgoda, kao i broj poginulih, smanjen je za gotovo 70 odsto u odnosu na vreme putovanja Ibarskom magistralom.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar