Vesti > Region

DOBILI LAŽNI E-MAIL, PA OSTALI BEZ 16.000 EVRA Građani, vodite računa!

Prevara se dogodila u decembru 2024. godine kada je firma iz Garešnice mejlom dobila obaveštenje o promeni banke i broja računa firme

Izvor: K1info

21/01/2025 > 23:45

podeli vest:

DOBILI LAŽNI E-MAIL, PA OSTALI BEZ 16.000 EVRA Građani, vodite računa!
Foto: Shutterstock


Preduzeće iz Garešnice oštećeno je poslovnom prevarama za više od 16 hiljada evra, nakon što je putem elektronske pošte primilo lažno obaveštenje o promeni žiro računa poslovnog partnera iz Italije, saopštila je u utorak Policijska uprava Bjelovarsko-bilogorska.

Prevara se dogodila u decembru 2024. godine kada je firma iz Garešnice mejlom dobila obaveštenje o promeni banke i broja računa firme sa sedištem u Italiji, sa kojom su poslovali oko 30 godina.

U lažnom imejl obaveštenju, kompanija iz Garešnice je „naložena da novac za isporučenu robu uplati na novi račun, što su u dva navrata i učinili, plativši više od 16 hiljada evra za isporučenu robu“. Naknadno su, u telefonskom kontaktu sa predstavnikom kompanije sa sedištem u Italiji, shvatili da nije bilo promene na računu i da je reč o prevari“, saopšteno je iz Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske.

Firma iz Garešnice podnela je prijavu za štetu. U toku je kriminalističko istraživanje radi utvrđivanja svih okolnosti incidenta, dodala je policija.

Obaveštenje o promeni bankovnih podataka mora biti potvrđeno putem postojećih kanala komunikacije.

MUP još jednom pozvao građane na oprez i dao nekoliko saveta za sprečavanje poslovnih prevara

Svako obaveštenje o promeni bankovnih podataka mora biti potvrđeno putem postojećih, već potvrđenih kanala komunikacije sa poslovnim partnerima.

Kompanije treba da imaju i jasno definisane korake za proveru autentičnosti takvih zahteva, kao što su ovlašćena lica za komunikaciju o finansijskim pitanjima, ističu u policiji.

Posebno je važno, dodaju, redovno edukovati zaposlene kako bi znali da prepoznaju sumnjive zahteve i razumeju važnost sprovođenja dodatnih provera, čak i kada komunikacija deluje autentično.

Za veće novčane transakcije preporučuje se uvođenje dodatnih mera bezbednosti, kao što je direktan telefonski kontakt sa osobom od poverenja u partnerskoj kompaniji pre uplate.

Provera kroz više kanala komunikacije može značajno da smanji rizik od prevare, naglašavaju u policiji.

BONUS VIDEO

Ostavite komentar