Priče > Čuvarkuća

Građani u DEBELOM MINUSU, a Beogradske elektrane godinama U JOŠ DEBLJEM PLUSU

Cilj svakog komunalnog preduzeća mora biti da građanima isporuče javnu uslugu po pristupačnoj ceni i na kvalitetan način, upozorio je CLS

Izvor: K1info

21/10/2022 > 11:30

podeli vest:

Građani u DEBELOM MINUSU, a Beogradske elektrane godinama U JOŠ DEBLJEM PLUSU
Foto: Beogradske toplane


Dok je veštačenje koje je naručila Zaštita potrošača pokazalo da su Beogradske elektrane punih pet godina Beograđanima grejanje naplaćivale puno skuplje nego što su imale pravo po zakonu, ovo preduzeće godinama beleži enormne profite.

Na ovo je ukazao Centar za lokalnu samoupravu i naglasio da i pored rasta cena energenata, JKP Beogradske elektrane ove godine ostavruje profit veći od 15 miliona evra.

- Postoji opravdana sumlja da je jedan od uzroka preplaćivanje njihovih usluga daljinskog grejanje, a apelujem na njih da makar umanje oktobarski račun jer je grejna sezona pomerena.  Prema rebalansu budžeta JKP "Beogradske elektrane", predviđeno je da ovo preduzeće završi godinu sa dobitkom od 1,8 milijardi dinara, odnosno 15.3 miliona evra. Zbog povećanja troškova za gas, mazut i ugalj, procena dobiti je snižena poslednjim rebalansom, ali je i dalje značajna - objasnio je Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu.

Foto: Privatna arhiva

Nikola Jovanović, direktor Centra za lokalnu samoupravu

On je naglasio da se u Beogradu greje preko daljinskog grejanja 325 hiljada domaćinstava, a grejanje se plaća tokom cele godine u 12 jednakih mesečnih rata. 

Cilj svakog komunalnog preduzeća mora biti da građanima isporuče javnu uslugu po pristupačnoj ceni i na kvalitetan način, a ne da zloupotrebljavaju monopolski položaj i maksimalizuju profit. Apelujem na nadležne da zaštiti beogradske potrošače i da se Beogradske elektrane primoraju da koriguju cenu usluga, kao i da nadoknade štetu pričinjenu građanima od 2014. godine - kaže Jovanović. 

 

 

 

Ostavite komentar