Lifestyle > Zdravlje

Evo koliko trešanja smemo da pojedemo! Stručnjaci istakli šta se dešava u našem telu kada preteramo

Često se dogodi da, kad počnemo da jedemo trešnje, teško je da stanemo, ali stručnjaci savetuju umerenost jer može da dovede do problema

Izvor: K1info

Autor: Simona Stanković

30/05/2024 > 17:18

podeli vest:

Evo koliko trešanja smemo da pojedemo! Stručnjaci istakli šta se dešava u našem telu kada preteramo
Foto: Freepik.com


Trešnje su bogat izvor vitamina A, B1, B2, B3, B6, C i K, kao i minerala poput kalijuma, kalcijuma, željeza, bakra, mangana, magnezijuma, fosfora i cinka.

Šta se dešava kada preterate?

Često se dogodi da, jednom kad počnemo da jedemo trešnje, teško je da stanemo, ali stručnjaci savetuju umerenost jer prekomerna konzumacija može imati laksativni učinak i da uzrokuje i probavne smetnje. Ali, koliko trešanja je previše?

Zato se preporučuje dnevna doza od otprilike 150 grama, što je oko 20 trešanja. Trešnje sadrže dijetalna vlakna, celulozu, pektin, organske kiseline (poput jabučne, limunske i vinske) te određene proteine i ugljene hidrate.

Preterivanje u trešnjama može uzrokovati laksativno delovanje, poremećaj u ishrani.

Njihova crvena boja dolazi od antocijanina i drugih fenolnih materija s antioksidativnim svojstvima. Osim toga, antocijanini imaju analgetičko i protivupalno djelovanje, što ih čini korisnim za ublažavanje simptoma artritisa.

Antocijanini i proantocijanidini u trešnjama takođe pomažu u ublažavanju simptoma astme i alergija, podstiču proizvodnju kolagena i smanjuju upale i grčeve u mišićima, što je korisno za sportiste koji mogu osetiti olakšanje od bolova nakon intenzivnih aktivnosti poput trčanja.

Trešnje sadrže levulozu, šećer s niskim glikemijskim indeksom koji se polako apsorbuje u telu, što ih čini pogodnim za dijabetičare. Osim što se mogu jesti sveže, trešnje su odlične i za pripremu sokova, sladoleda, voćnih salata i osvježavajućih kolača.

Ostavite komentar