Lifestyle > Hi-Tech

Facebook opet uradio REDIZAJN, stižu dve VELIKE PROMENE na aplikaciji

I sve to kako bi se taustavio prodor TikToka

Autor: cnn.com

23/07/2022 > 14:51

podeli vest:

Facebook opet uradio REDIZAJN, stižu dve VELIKE PROMENE na aplikaciji
Foto: Unsplash.com


Stigao je redizajn Facebooka o kome se pričalo. Počevši od četvrtka, platforma deli svoj glavni odeljak "home" na dve kartice. Ovaj potez je deo pokušaja Facebooka da korisnicima pokaže zabavniji, preporučeni sadržaj – da postane ono što je suosnivač Mark Zakerberg nazvao "motorom za otkrivanje" – jer nastoji da se bolje takmiči sa rivalima poput TikToka za vreme i pažnju korisnika, piše CNN.

Sada, kada korisnici otvore Facebook (FB), videće početnu karticu dizajniranu da im pomogne da otkriju novi sadržaj zasnovan na personalizovanim preporukama zasnovanim na mašinskom "učenju". Na početnoj kartici će se takođe nalaziti Facebook Story i Instagram Reels, jer kompanija sada ohrabruje korisnike da objavljuju na obe platforme.

Foto: screenshot

 

Pored početne kartice biće nova kartica "feeds" koja neće sadržati nikakav predloženi sadržaj, već će korisnicima omogućiti da vide najnovije postove prijatelja, kao i grupe i stranice koje prate. U okviru kartice fidova, korisnici takođe mogu da kreiraju "favorite feed" da filtriraju prijatelje, stranice i grupe do kojih im je najviše stalo.

Obe kartice će i dalje uključivati reklame, navodi kompanija. I ostale kartice na koje su korisnici navikli, kao što su Facebook Watch i Groups, ostaće isti.

"Razumemo da ćete možda želeti više opcija kada je u pitanju sortiranje i pregled vašeg sadržaja", navodi se u saopštenju kompanije. "Ponekad znate šta tražite – recimo, najnovije postove iz vaših grupa – ili ćete možda želeti da naiđete na svež, zabavan sadržaj".

Novi izgled platforme dolazi nakon prošlonedeljne najave da će Facebook sada omogućiti korisnicima da imaju do pet profila pod svakim nalogom. Facebook je saopštio da je ova opcija namenjena da korisnicima olakša da prilagode svoje iskustvo kada su u kontaktu sa određenim zajednicama - recimo, prijateljima nasuprot kolegama - na platformi.

Foto: Freepik.com

 

Godinama su Facebook i njegova bratska platforma Instagram bili optuživani da kopiraju popularne nove funkcije rivalskih platformi umesto da inoviraju sopstvene. Instagram Reels, koje Meta sada pokušava da dublje integriše u Facebook, skoro su identični TikTok video zapisima (u stvari, kada je funkcija prvi put pokrenuta, mnogi korisnici su jednostavno otpremili TikTok video zapise na Instagram, zajedno sa suparničkim logotipom). Ažuriranja platforme takođe izgledaju kao pokušaj da se oponaša TikTokov uspeh u držanju korisnika u privlačenju tako što im pokazuje preporučeni sadržaj, iako se čini da Facebook želi da korisnicima pruži neki izbor da se uključe u novi pravac ili da nastave da koriste platformu kao i uvek.

Facebook matična kompanija Meta (FB) pokušava da spreči žestoku konkurenciju od TikToka, koja doprinosi usporavanju rasta profita u kompaniji.​​ U februaru, Meta je šokirala investitore objavljivanjem retkog zastoja u kvartalnom rastu broja korisnika, trend koji se preokrenuo neznatno u prvom kvartalu ove godine. Kompanija bi trebalo da prijavi zaradu sledeće nedelje za tri meseca završena u junu, za koje je predvidela ukupan prihod između 28 i 30 milijardi dolara - procena koja bi bila skoro u skladu sa rezultatima iz prethodne godine.

Foto: screenshot

 

Meta je usred tranzicije u kompaniju usredsređenu na budućnost, proširenu i virtuelnu realnost omogućenu u "metaverzumu", umesto društvenih medija. Ali treba da nastavi da ostvaruje profit od svojih postojećih platformi kako bi finansirao investicije u tu viziju.

Nova kartica feedova će početi da se pojavljuje na Facebookovoj traci sa prečicama za neke korisnike u četvrtak, a očekuje se da će se širom sveta pojaviti tokom sledeće nedelje.

Ostavite komentar