Lifestyle > Hi-Tech

FACEBOOK je dosadan, obmanjujući i negativan - TVRDE MLADI

Nove generacije se sve ređe odlučuju za facebook, vide ga kao mesto za ljude u četrdesetim i pedesetim

Autor: nova.rs

15/08/2022 > 08:24

podeli vest:

FACEBOOK je dosadan, obmanjujući i negativan - TVRDE MLADI
Foto: Pexels.com


Generacija Z (rođeni između 1995. i 2010. godine) sve više koristi internet, ali se broj tinejdžera na Fejsbuku ubrzano smanjuje, pokazalo je istraživanje američkog istraživačkog centra „Pew“.

Istraživanje je ustanovilo da 32 odsto tinejdžera između 13 i 17 godina koristi Fejsbuk, a podaci prethodnog istraživanja iz 2014. i 2015. godine su pokazali da ih je tada bilo 71 odsto.

Autorka sadržaja Žul Terpak za „TekKranč“ kaže da tinejdžeri jednostavno ne pronalaze vrednost u Fejsbuku.

- Sada postoji više od pet društvenih platformi koje se mogu beskonačno pregledati. Zbog vremena i razuma, ljudi moraju eliminisati platforme u kojima ne prepoznaju nikakvu vrednost - izjavila je Terpak.

Ona smatra da Fejsbuk, koji tinejdžeri često povezuju sa svojim roditeljima, ima malo toga da ponudi Generaciji Z.

 - Kultura koju neguje prosečan korisnik Fejsbuka veoma je odvojena od onoga što danas privlači Gen Z populaciju na neku platformu i zrači energijom spama - kaže ona.

Čak i 2013. godine, kada je 77 odsto onlajn tinejdžera koristilo Fejsbuk, mladi korisnici su imali negativan stav prema platformi.

Foto: Unsplash.com

 

- Većina mladih vidi Fejsbuk kao mesto za ljude u četrdesetim i pedesetim. Mladi ljudi smatraju da je sadržaj dosadan, obmanjujući i negativan - navodi se u internom dokumentu Fejsbuka iz 2013. godine.

„Pew“ u tom istraživanju navodi da je Fejsbuk tada još uvek bio duboko integrisan u svakodnevni život tinejdžera, ali se na njega ponekad gleda kao na pomoć i obavezu, a ne kao uzbudljivu platformu koju tinejdžeri mogu smatrati svojom.

Čak i u tom istraživanju starom devet godina je navedeno da tinejdžeri pokazuju više entuzijazma za druge platforme, čak i ako ih ne koriste toliko kao Fejsbuk. Taj trend je ostao konstantan, a nove generacije koje se pridružuju društvenim mrežama gotovo potpuno napuštaju Fejsbuk.

Novi podaci „Pewa“ su u skladu s internim izveštajima Fejsbuka. Prema dostupnim dokumentima, broj tinejdžera na Fejsbuku je pao za 13 odsto od 2019. do 2021. godine, a taj procenat bi trebalo da padne za još 45 odsto u naredne dve godine. Ukupno gledano, korisnici Fejsbuka stagniraju, ali pad u ključnoj demografskoj grupi je loša vest za društvenu mrežu i njeno poslovanje s oglasima koje je donosi najveće prihode.

 

Ostavite komentar