FunBox > Lajk

70-tih su ljudi JELI više nego danas, a na FOTKAMA sa PLAŽA svi su VITKI: Pisac ISTRAŽIO o čemu je reč

Mnogo se promenio stil života u odnosu na ranije, kao i ono čime se hranimo

Izvor: K1info/nova.rs

21/08/2023 > 22:32

podeli vest:

70-tih su ljudi JELI više nego danas, a na FOTKAMA sa PLAŽA svi su VITKI: Pisac ISTRAŽIO o čemu je reč
Foto: Unsplash.com


Svi vole da se prisećaju starih dobrih vremena i sa nekom setom pričaju kako je nekada sve bilo lepše i bolje. Pa tako, u poslednje vreme, na društvenim mrežama stalno "iskaču" stare fotografije plaža iz sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka.

Na tim veselim letnjim prizorima, mnogi su primetili isto: svi izgledaju jako vitko. Da li je moguće da su svi bili mršaviji? Zapravo, pisac i kolumnista Džordž Monbiot je sproveo istraživanje kako bi došao do odgovora.

Otkrio je da su ljudi zapravo jeli više 1970-ih nego sada. Takođe, poslovi su danas teži nego što su bili 1970-ih. Deca se danas kreću koliko i pre 50 godina.

Ali, postoji bitna razlika: otkrio je da ljudi danas jedu više šećera, kojeg ima u mnogim proizvodima.

U prošlosti smo jeli smo više, ali drugačije. Danas po osobi kupujemo upola manje svežeg mleka, ali pet puta više jogurta, tri puta više sladoleda i čak 39 puta više mlečnih deserta, pokazalo je njegovo istraživanje.

Kupujemo upola manje jaja nego 1976. godine, ali za trećinu više žitarica za doručak i duplo više grickalica od žitarica; pola ukupnog krompira, ali tri puta više čipsa.

Dok je naša direktna kupovina šećera naglo opala, šećer koji konzumiramo u pićima i konditorskim proizvodima je verovatno skočio.

- Do smene nije došlo slučajno. Kao što je Žak Pereti tvrdio u svom filmu "Muškarci koji su nas udebljali", prehrambene kompanije su uložile velika sredstva u dizajniranje proizvoda, koji koriste šećer da zaobiđu naše prirodne mehanizme kontrole apetita, kao i u pakovanje i promociju ovih proizvoda, kako bi razbili ono što je ostalo od naše odbrane, uključujući korišćenje podsvesnih mirisa - Džordž Monbiot i dodao:

- Oni zapošljavaju armiju naučnika i psihologa za hranu da nas prevare da jedemo više nego što nam je potrebno, dok njihovi oglašivači koriste najnovija otkrića u neuronauci da savladaju naš otpor.

 

Ostavite komentar