FunBox > Lajk

Ovi psi su GENETSKI JEDINSTVENI: Oni su potomci ČUVARA ČERNOBILJA

Polovina ispitivanih pasa živela je u neposrednoj blizini nuklearne elektrane, dok je druga polovina živela u gradu Černobilju

Izvor: K1info/Tanjug

08/03/2023 > 18:56

Ovi psi su GENETSKI JEDINSTVENI: Oni su potomci ČUVARA ČERNOBILJA
Foto: Tanjug/Timothy Mousseau via AP

Studija objavljena u prestižnom naučnom časopisu Science Advances, pokazala je da su psi koji žive u blizini Černobilja genetski drugačiji od ostalih pasa i otkrila veliki potencijal koji ima proučavanje ove posebne grupe životinja.

Istraživači su prikupili uzorke krvi 302 psa koji žive u različitim lokacijama blizu mesta nuklearne katastrofe iz 1986. godine i bili iznenađeni rezultatima genetske analize, prenosi New York Times.

Oko polovine ispitivanih pasa živelo je u neposrednoj blizini nuklearne elektrane, dok je druga polovina živela u gradu Černobilju, udaljenom oko 14,5 kilometra od elektrane.

- Veoma me je iznenadilo što se ove dve populacije pasa skoro sasvim razlikuju - rekao je biolog Timoti Muso, jedan od autora studije.

Foto: Tanjug/Jordan Lapier via AP

Obe grupe pasa su u sebi imale delove DNK tipične za nemačke ovčare i neke druge vrste ovčara, a naučnici kažu da je upravo to izuzetno važno za dalje ispitivanje.

Poređenje genetskih sekvenci pasa iz blizine elektrane, pasa iz Černobilja i čistokrvnih ovčara koji žive u sredinama koje nisu radioaktivne, moglo bi da pomogne istraživačima da shvate promene u genomu koje izaziva radijacija.

- Ovo je jedinstvena populacija životinja i jedinstvena mogućnost - rekao je Muso.

Naučni projekat je posledica saradnje istraživača iz SAD, Poljske i Ukrajine kao i američke nevladine organizacije Fond za čistu budućnost.