FunBox > Deus ex machina

Od 7. jula 2024. SVI NOVI AUTOMOBILI moraće da imaju CRNU KUTIJU: Kako će tačno funkcionisati?

Podatke koje suistem EDR zabeleži čitaće se po nalogu sudije ili državnog tužilaštva

Izvor: K1info/telegraf.rs

25/05/2023 > 09:07

podeli vest:

Od 7. jula 2024. SVI NOVI AUTOMOBILI moraće da imaju CRNU KUTIJU: Kako će tačno funkcionisati?
Foto: Unsplash.com


Crna kutija se već decenijama ugrađuje u avione, a od 7. jula 2024. takva kontrolna kutija će biti obavezna i u svim novim automobilima

Sistem trajno beleži podatke o vozilu, ali ih čuva samo kada se pređe određeni prag aktivacije. Ako senzori otkriju nesreću, na primer, ili ako kontrolna jedinica automobila signalizira da je sudar neizbežan. Snimci su vrlo kratki: 5 sekundi pre i 300 milisekundi nakon nesreće.

Nekoliko faktora može da podstakne snimanje.

Između ostalog, promena brzine za više od 8 km/h unutar 150 milisekundi, aktivacija zatezača sigurnosnih pojaseva, detonacija vazdušnih jastuka, aktivacija aktivnog poklopca motora (ako su automobili opremljeni tim sistemom) i zadnji sudar, piše nemački Autoklub (ADAC).

EDR je obično deo upravljačkog modula vazdušnog jastuka, s obzirom na to da ionako prenosi informacije senzora ubrzanja. Podaci se čuvaju samo lokalno u vozilu, dakle ne smeju da budu dostupni putem onlajn veze.

Foto: K1info

 

Podaci mogu da se očitaju putem interfejsa ugrađene dijagnostike (OBD) ili putem upravljačke jedinice vazdušnog jastuka ako je OBD uništen u nesreći. Podaci koji se čuvaju su brzina vožnje, položaj papučice gasa, broj obrtaja motora, aktivnost ABS-a i kontrole stabilnosti, kao i ugao upravljanja.

U slučaju nesreće, između ostalog se beleže promene u uzdužnoj i bočnoj brzini, status sigurnosnih pojaseva vozača i suvozača, svetlo upozorenja vazdušnih jastuka i vreme aktiviranja vazdušnih jastuka, navodi Revija HAK.

EDR podaci se obično čitaju po nalogu sudije ili državnog tužilaštva. Zatim se upućuje veštak da razjasni nesreću. Vozač ne mora uvek to da odobri. Ali može se dogoditi da interes krivičnog gonjenja prevlada nad interesom zaštite ličnih podataka.

To može da bude slučaj, na primer, ako je potrebno razjasniti kako je došlo do nesreće s teškim povredama i/ili smrtno stradalim osobama.

Ostavite komentar