Priče > Biznis

Drumovi će POŽELET' ŠOFERA, al' šofera NIGDE BITI NEĆE: Srpski AUTOBUSI plaču za 20.000 LJUDI za volanom

Autobus je najbezbednije drumsko prevozno sredstvo u Srbiji, pokazuje statistika, ali su se u samo dva dana dogodile dve nesreće u Beogradu

Izvor: K1info/rts.rs

19/08/2023 > 08:28

podeli vest:

Drumovi će POŽELET' ŠOFERA, al' šofera NIGDE BITI NEĆE: Srpski AUTOBUSI plaču za 20.000 LJUDI za volanom
Foto: ATA Images


Srbiji nedostaje 20.000, odnosno 20 odsto potrebnih profesionalnih vozača autobusa, rekao je za RTS direktor Udruženja drumskog saobraćaja "Srbija-transport" i član Izvršnog odbora Unije poslodavaca Goran Aleksić. Ističe da je prosečna starost vozača više od 55 godina i da su kriterijumi za zapošljavanje veoma spušteni, što doprinosi snižavanju kvaliteta usluge i urušavanju bezbednosti u saobraćaju.

Putnici ulaze u autobuse ne razmišljajući o tome da li će vožnja biti bezbedna, da li su ispoštovani svi propisi ili se voze na sopstvenu odgovornost.

Sektor saobraćaja se godinama suočava sa nedostatkom kadra, što ima direktan uticaj na bezbednost saobraćaja. Vozači su sve stariji i malo je mladih zainteresovano za taj posao.

Aleksić kaže za RTS da nije glavni uticaj na bezbednost saobraćaja samo na profesionalnim vozačima.

- Svi moramo voditi računa i biti pažljivi u saobraćaju. Svi moramo imati odgovornost, a posebno profesionalni vozači - naglašava Aleksić.

Ističe da poslodavci zato daju snažnu podršku akcijama koje sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja.

Aleksić kaže da je delatnost u transportu uređena internacionalnim zakonima koji su brižljivo kreirani.

- Rad vozača i vreme vožnje kontrolišu se na taj način što u komercijalnim vozilima postoje tahografi i kartica za svakog profesionalnog vozača koja evidentira vreme vožnje i pauze. Svaki vozač je obavezan da ima dnevne odmore, nedeljne odmore i odmore tokom vožnje - objašnjava Aleksić.

Ističe da je kontrola sprovođenja zakona izuzetno kvalitetna, kako na putu, tako i u sedištima prevoznika koji svu svoju dokumentaciju i zapise moraju čuvati dve godine unazad.

 

Aleksić je naveo i da osim kadra problem predstavlja i prosečna starost vozača.

- Prosečna starost je više od 55 godina. Kriterijumi za zapošljavanje su veoma spušteni, a to doprinosi snižavanju kvaliteta usluge i urušavanju bezbednosti u saobraćaju - naglašava Aleksić.

Novi Zakon o saobraćaju snižava starosnu granicu za profesionalne vozače - u autobus će moći sa 21 godinom. Aleksić ističe da je takvo rešenje u potpunosti usaglašeno sa direktivom Evropske unije 2003/59 i da se u Srbiji već godinama unazad sprovodi izuzetno kvalitetna obuka za profesionalne vozače.

Foto: ATA Images

 

- Smatram da će mladi i obrazovani ljudi biti daleko poželjniji poslodavcima u drumskom transportu, posebno sada u uslovima digitalizacije i novih tehnoloških rešenja koja se primenjuju u transportu - napominje Aleksić.

Ističe da je zarada profesionalnih vozača u Srbiji veoma visoka u odnosu na druga zanimanja.

- Profesionalni vozači su potrebni ne samo transportu nego i korisnicima usluga i privredi. U tom smislu, verujem da će Vlada Republike Srbije prepoznati obuku vozača kao važan deo obrazovnog sistema koji je potreban privredi i obezbediti određena sredstva za subvencionisanje obuke mladih ljudi - naglašava Aleksić.

 

Ostavite komentar