Priče > Čuvarkuća

BG elektrane NISU UMANJILE račune za GREJANJE - ovo je TAČNA PROCEDURA za PODNOŠENJE ŽALBE

Svi građani koji žele da im se novac vrati mogu da se obrate gradskom Ombudsmanu

Autor: K1info

15/11/2022 > 09:40

podeli vest:

BG elektrane NISU UMANJILE račune za GREJANJE - ovo je TAČNA PROCEDURA za PODNOŠENJE ŽALBE
Foto: Pexels.com


JKP Beogradske elektrane, odbilo je da Beograđanima umanji račune za grejanje za oktobar. Sledeći korak, pre pokretanja potrošačkih sporova je obraćanje gradskom Ombudsmanu. 

Da podsetimo, odlaganjem grejne sezone i njenim pomeranjem na 1. novembar Beogradske elektrane su zaradile 2,5 milijardi dinara.

Komunalna preduzeća sigurno neće građanima dobrovoljno da vrate novac, niti da umanje oktobarske račune za grejanje. Evo šta savetuje udruženje potrošača Efektiva.

Potrošači koji su (uložili reklamaciju i) dobili negativne odgovore od strane beogradske toplane, sada bi trebalo da upute prijavu Ombudsmanu grada Beograda. Ona se šalje na mejl ombudsman@beograd.gov.rs, a tekst prijave je sledeći:

Poštovani,

Obraćam vam se kao potrošač, korisnik usluga JKP Beogradske elektrane. Vaša uloga, kao gradskog Ombudsmana je da štitite i kontrolišete poštovanje prava građana, kao i rada Gradske uprave i javnih službi, čiji je Grad osnivač, kada se radi o povredi propisa i akata Grada. Obraćam vam se upravo zbog toga.

Naime, članom 43. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom grada Beograda, predviđeno je da grejna sezona počinje 15. oktobra. Statutom Grada definisano je da odluke o načinu funkcionisanja komunalnih preduzeća, donosi Skupština grada. Kao što znate, grejna sezona ove godine nije počela kako je definisano Odlukom, niti je Skupština grada donela odluku o odlaganju početka grejne sezone, čime je JKP Beogradske elektrane, prekršilo navedenu odredbu iz člana 43. Odluke.

Prema odredbi člana 74. Odluke, predviđeno je da potrošač ugovorenu cenu za ISPORUČENU toplotnu energiju, plaća u propisanim rokovima. Obrnutim tumačenjem tog člana, potrošač NEMA obavezu plaćanja NEISPORUČENE toplotne energije.

Prema članu 79. Odluke, potrošač ima pravo na reklamaciju i umanjenje cene za period nekvalitetnog grejanja. Tumačenjem ovog člana, potrošač nema obavezu plaćanja grejanja, koje nije dobio.

U skladu sa napred navedenim, a s obzirom na činjenicu da grejna sezona nije počela na vreme, kako je definisano članom 43. Odluke, već je ista odložena za 15 dana, što čini 8,33% definisanog trajanja grejne sezone, potrebno je da trgovcu JKP Beogradske elektrane, date preporuku da izvrši pravično umanjenje računa za grejanje u visini od 8,33%, za ceo period od 12 meseci.

Napominjem da sam se pre obraćanja kancelariji Ombudsmana, dana _______.2022. reklamacijom obratio JKP Beogradske elektrane, zahtevom za umanjenje računa. Na tu reklamaciju sam dobio negativan odgovor.

Ime i prezime

Adresa

Kontakti

Potpis

Udruženje Efektiva je takođe uputila prijavu Ombudsmanu čiji sadržaj možete da pogledate na 

https://efektiva.rs/aktuelnosti-efektiva/potrosaci-aktuelnosti/prijava-gradskom-ombudsmanu/

 

Ostavite komentar