Priče > Biznis

Osvajaju SLADOKUSCE u Srbiji - porodica Stević, od najvećeg PROIZVOĐAČA do sopstvenog BRENDA

Mlada preduzetnica Marija Stević, koja se priključila porodičnom biznisu, kaže da je za dobro tržište potreban kvalitet, dizajn i potražnja

Autor: K1info/plodnazemlja.com

23/10/2022 > 21:28

podeli vest:

Osvajaju SLADOKUSCE u Srbiji - porodica Stević, od najvećeg PROIZVOĐAČA do sopstvenog BRENDA
Foto: Pixabay.com


U poslednje tri godine, jedan je od omiljenjih u Srbiji Brend Dšamp, pod kojim se prodaju marinirani šampinjoni i namazi različitih ukusa. A sve je počelo pre 39 godina.

Naime, poslovni put porodice Stević, koja je osmislila proizvode pod ovim brendom, počeo je proizvodnjom šampinjona u selu Majilovac, nedaleko od Velikog Gradišta.

Radojica Stević i njegova supruga Gorica godinama su bili jedan od najvećih proizvođača svežih šampinjona u Srbiji, ali su vremenom shvatili da je potencijal srpske privrede ne samo u proizvodnji sveže hrane već i u proizvodnji višeg stepena prerade.

Kako kažu, isprobavali su recepte i razmenjivali mišljenja sa svojim prijateljima, dok nisu došli do onog koji im se najviše dopao, a to su marinirani šampinjoni u vinu, ulju i začinima bez konzervansa. Kada su bili sigurni da je to prava kombinacija odlučili su da taj proizvod ponude i drugima.

- Reč je o porodičnom receptu koji smo osmislili za svoje goste i sebe, jer je bilo prirodno da se na našoj trpezi nađu šampinjoni u različitim oblicima. Videli smo da se ljudima sviđa i rešili smo pre tri godine da taj proizvod ponudimo i drugima - kaže Marija Stević, koja je zadužena za marketing i promociju ovog brenda.

Porodični biznis kome su se priključile i ćerke Marija i Mirjana

Brend Dšamp je porodični biznis. Radojici i Gorici su se vremenom priključile i njihove ćerke Marija i Mirjana, obe arhitekte po obrazovanju. One su i kreirale naziv brenda, izgled etikete i logoa, a zadužene su za promociju i plasman proizvoda, dok se roditelji u Majilovcu bave uzgojem šampinjona i pravljenjem gotovih proizvoda.

Osluškujući potrebe tržišta, najviše kupce koji su zavoleli marinirane šampinjone, osmislili su i nove proizvode kao što su namaz od šampinjona sa suvom šljivom, renom i treći ukus je sa ljutom halapenjo papričicom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marija Stevic (@d_shamp_)

- Počeli smo sa ova tri ukusa da zadovoljimo najbrojniju ciljnu grupu. Naime, kod nas se mnogo jede crveno meso, a ono se često kombinuje sa renom, zatim mnogo ljudi voli ljute dodatke, a sve više je i onih koji eksperimentišu sa ukusima poput mene, zato ukus suve šljive. Uskoro će se na tržištu pojaviti i novi ukusi - kaže Marija.

Dšamp marinirane pečurke i namazi su takođe idealan izvor proteina za vegetarijance i vegane, tako da je i ova ciljna grupa pokrivena ponudom, dodaje ona.

Marija kaže da ih u Beogradu već potrošači, ali i vlasnici prodavnica prepoznaju, jedni drugima preporučuju, ali i da sama prati tržište i kad uvidi da bi se negde njihovi proizvodi uklopili kontaktira vlasnike.

- Najviše nam nedostaju gastromanifestacije, ne samo zbog prodaje i kontakta sa kolegama, već i zbog toga što je to bio najbolji način da se upoznamo sa potrošačima, da razmenimo mišljenja i izgradimo poverenje. Ljudi jako cene lični kontakt. Nama su upravo naši kupci dali ideju da pravimo namaze. Zato nam je kontakt sa njima dragocen - kaže ona.

Iako je korona virus izazvao mnogo negativnih posledica, ona kaže da postoje i pozitivne poput toga da ljudi sve više vode računa o zdravoj ishrani, biraju proizvode bez konzervansa i veštačkih dodataka. Osim toga počeli su da cene domaće proizvode. Prodaja tokom korone nije opala, samo su se kupci preorjentisali na druge načine kupovine i okrenuli onlajn poručivanju.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marija Stevic (@d_shamp_)

Kako se izdvojiti na tržištu

Kako Marija kaže da bi se izdvojili i opstali na tržištu neophodna je potražnja, kvalitet i dizajn.

- Sa stanovišta potražnje, potrebno je pratiti tržište i slušati šta kupci žele. Zato je direktan kontakt sa kupcima jako važan. Ne samo da smo uz pomoć pitanja kada ćete dobiti namaze, proširili asortiman, već smo naučili da je najbolje slušati kupce. U pogledu potražnje, ove godine smo distribuciju proizvoda proširili i na restorane - kaže Marija.

- Kada je kvalitet u pitanju, u našem slučaju je neminovno da proizvod bude zdrav, od zdravih sirovina, bez dodataka veštačkih boja, pojačivača ukusa i konzervansa. Naš potencijal leži u tome što sami proizvodimo pečurke i što je proizvodnja kontrolisana, tako da se zna šta teglica Dšampa sadrži. Napomenula bih i da je ručni rad poseban deo proizvodnje koji doprinosi da ukus Dšampa bude ovakav kakav i jeste jedinstven - kaže ona.

Kada je u pitanju dizajn Marija kaže da je to prvo što svima privuče pažnju.Ona i sestra uvek rade na novim rešenjima i stalno dorađuju etikete, jer smatraju da treba težiti ka boljem. Crtanje im nije strano, tako da se snalaze i u toj sferi. Svesne da nisu grafički dizajneri, ali na ovaj način im se nekako čini da etiketa „ima dušu“.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Marija Stevic (@d_shamp_)

Ova mlada preduzetnica kaže da pored svega navedenog veruje da su za uspeh važni istrajnost i upornost.

Za sada porodica Stević pravi samo kratkoročne planove. Rade na novim ukusima namaza i unapređenju celokupnog poslovanja i proizvodnje. Najvažnije im je da uz rast prodaje održe i princip da se proizvodi prave ručno bez upotrebe konzervansa i aditiva. 

 

 

 

Ostavite komentar